۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۳۹۷۵۸
حجت الاسلام غفاری فر:

احیای کرسی های آزاد اندیشی ریسک پذیری و روحیه انقلابی مدیران را می طلبد

احیای کرسی های آزاد اندیشی ریسک پذیری و روحیه انقلابی مدیران را می طلبد
حجت الاسلام غفاری فر گفت: اگر حوزه می خواهد در دانش رشد و ترقی کند نیاز به آزاد اندیشی دارد و این تنها با ریسک پذیری در میان بزرگان حوزه محقق می شود.

حجت الاسلام حسن غفاری فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی حوزه مبنی بر لزوم حفظ و تقویت روحیه و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه را یک امر مهم خواند و بر لزوم توجه به آن تاکید کرد.

وی افزود: یکی از صحبت هایی که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره فرمودند، کرسی های نظریه پردازی و جنبش نرم افزاری بود و این مطلب زمانی محقق می شود که مدیران ریسک پذیر و انقلابی باشند.

استاد حوزه گفت: اگر حوزه می خواهد در دانش رشد و ترقی کند نیاز به آزاد اندیشی دارد و این تنها با ریسک پذیری در میان بزرگان حوزه محقق می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه به شور انقلابی در میان طلاب اشاره کرد و افزود: شور انقلابی یعنی طلبه نقش هایش را در عرصه علم، تقوا و سیاست یاد بگیرد و در آن نقش ها خطر پذیر شود، اما اگر صرفا حرکت مقطعی و لو در مقابل یک انحراف و اشرافی گری باشد، مصداق هیاهو می باشد.

حجت الاسلام حسن غفاری فر گفت: از جمله شؤون طلبگی قبل از انقلابی بودن، درس خواندن، تهذیب و بصیرت داشتن است و طلبه انقلابی باید در کنار برخورداری از شور انقلابی، عالم و فاضل باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان با اشاره به حضور تمام قد مقام معظم رهبری در همه صحنه ها افزود: بزرگترین نقص اساتید حوزه این است که خطر پذیر نیستند؛ باید هدف اصلی حوزه که همانا خدمت به دین و انقلاب است را همواره نصب العین خود قرار دهیم و ماموریت های خود را متناسب با این هدف طراحی کنیم./1370/ج

ارسال نظرات