۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۵۹۹۵۴

دعوت آیت الله عیسی قاسم به یاری ملت لبنان

دعوت آیت الله عیسی قاسم به یاری ملت لبنان
رهبر شعیان بحرین طی سخنانی اظهار داشت: همه ملت ها برای یاری لبنان بشتابند و ارزشهای اخلاقی را نشان دهند.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی سخنانی پیرامون حادثه انفجار لبنان ابراز داشت: باید با همکاری با مردم لبنان کمک هایی را برای بازگشت اوضاع به روال عادی انجام دهیم.
وی بیان کرد: اگر به هم وابستگی کیهانی نباشد جهان از هم می پاشد و هیچ جامعه ای باقی نخواهد ماند باید یک تقاطعی محل همبستگی جامعه ها با هم باشد تا جوامع بشری پایدار باشند. اگر جامعه ای قوی نباشد و در برابر سختی های زمان ضعیف شود این جامعه سقوط خواهد کرد و هر روز مردم یکدیگر را فراموش می کنند. پس باید یکدلی و همکاری بین مجتمع ها با یکدیگر شکل بگیرد.
آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد: حتی بزرگترین و قدرتمند ترین کشور در دنیا هم به کمک دیگران برای نجات خود در مواقع سخت و حادثه ها نیازمند است تا آن را از اثرات وحشتناک نجات دهد و انفجار سهمگین و مخرب لبنان آزمایشی برای نشان دادن وجدان دینی و انسانی و یادآوری ارزشها و عزت انسانی است تا کشور ها به یاری مردم لبنان بشتابند.
وی اظهار داشت: اگر چنین فاجعه بزرگی جامعه را به همکاری در جهت کاهش ضررهای حادثه و همدلی عملی با مردم و یار دادن برای بازگشت اوضاع به روال عادی و کمک به بازگشت سلامتی برای آسیب دیده ها سوق نداد، آنگاه این بدان معنا است که بازگشت انسان به بشریت بسیار دشوار و دور است و جامعه بشری به حد وحشتناکی به انحلال رسیده که شواهد آن در زندگی نمایان است که بدون اخلاق معنایی ندارد.
ارسال نظرات