۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۶۰۰۱۱
همزمان با عید سعید غدیر برگزار شد؛

آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری

آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری
همزمان با عید سعید غدیر، مراسم تلبس تعدادی از طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، همزمان با عید سعید غدیر مراسم تلبس تعدادی از طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری برگزار شد.

حجت الاسلام زین العابدین زارع، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر، از این روز مهم به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی یاد کرد و گفت: غدیر شناسنامه شیعه است و شیعیان در سایه سار غدیر در جهان عزت و آبرو دارند.

وی با بیان این که غدیر یک سند تاریخی و نشانه حقانیت شیعه در جهان است، افزود: تلاش دشمن برای تضعیف شیعیان در دنیا با شکست مواجه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تلبس سه نفر از طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در این روز مبارک اشاره کرد و گفت: این طلاب پس از طی مراحل قانونی به این لباس مقدس مشرف شده اند.

حجت الاسلام زارع، اتمام پایه پنجم، شرکت در کارگاه تلبس، گذراندن مصاحبه علمی و صیانتی و همچنین دریافت حکم تلبس را از جمله مهم ترین الزامات، پوشیدن لباس روحانیت دانست.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری، خلوص نیت و تعهد برای طلبه ای که به لباس مقدس روحانیت مشرف می شود را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: لباس روحانیت از یک جایگاه و شأن مقدسی برخوردار است و باید در حفظ این جایگاه مهم متعهد باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه ای که با نیت غیر الهی وارد حوزه می شود به طور حتم در مسیر راه با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد، ادامه داد: الهی بودن نیت یکی از مهم ترین دلایل موفقیت یک طلبه در طول دوران تحصیلی است.

حجت الاسلام زارع با تأکید براین که دشمنان اسلام و انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن به جایگاه روحانیت استفاده می کنند، افزود: به همین دلیل طلاب جوان حوزه باید به گونه ای رفتار کنند که به الگویی تمام عیار در جامعه تبدیل شوند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که طلاب باید همه توان خود را برای علم آموزشی و کسب تقوا در حوزه به کار گیرند، ادامه داد: همراهی علم و تقوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، و نداشتن هر یک از این اصول مهم، یک نقصان بزرگی در زندگی طلاب است./950/پ210/ف

ارسال نظرات