۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۰۱۸
آیت الله موسوی جزایری:

حرمت لباس روحانیت در علم آموزی و تقوامداری است

حرمت لباس روحانیت در علم آموزی و تقوامداری است
آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه حرمت لباس روحانیت باید حفظ شود، گفت: حرمت لباس روحانیت به علم آموزی و تقوا مداری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب خوزستانی در مصلای امام خمینی (ره) اهواز اظهارداشت: طبق گفته مفسران قرآنی تنها در آیه ابلاغ با لحنی شدید حضرت ختمی مرتبت (ص) مورد خطاب قرار می‌گیرد؛ چراکه محتوای آن درباره ولایت علی (ع) است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه ولایت مولای متقیان در غدیر خم به صورت عمومی اعلام شد، خاطرنشان کرد: رسول خدا (ص) سابق بر آن در مناسبت‌های مختلف، ولایت و خلافت علی (ع) را به اصحاب گفته بود، اما در غدیر خم همه حجاج که ۱۲۰ هزار نفر بودند، مطلع شدند.

                                                 پ/حرمت لباس روحانیت در علم آموزی و تقوامداری است
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اهل سنت هرگونه خطابه پیامبر اکرم (ص) در غدیر خم را منکر هستند، عنوان داشت: پیامبر در آخرین حجه الوداع نه تنها در خم بلکه در مکه و منا خطبه ایراد کرد، اما باید دانست که پس از ارتحال رسول خدا (ص)، مولای متقیان از حق شان نزول کرد؛ زیرا مردم را دوستدار دنیا معرفی نمود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه دینداران در هنگام امتحان و ابتلا بسیار کم هستند، ادامه داد: عید اکبر، روز موعود و عهد اخذه شده دیگر نام‌های روز غدیر هستند در چنین روزی خاتم الانبیاء عمامه شان را بر سر امیرمؤمنان گذاشت؛ از این رو طلاب در عید غدیر معمم می‌شوند.

                                                پ/حرمت لباس روحانیت در علم آموزی و تقوامداری است
 
وی با بیان اینکه حرمت لباس روحانیت باید حفظ شود، ادامه داد: حرمت لباس روحانیت به علم و تقوا است؛ طلاب باید علم شان را زیاد کنند؛ چراکه در مسائل شرعی و عقیدتی مرجع مردم هستند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه تقوا مداری برای طلاب بسیار مهم است، عنوان داشت: امام علی (ع) تنها از عالم ربانی، تعریف و تمجید می‌کنند. عالم ربانی با خداوند معامله کرده و هر آنچه خداوند بخواهد را انجام می‌دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: عالم ربانی نه رشوه می‌گیرد و نه خلاف حق سخن می‌گوید و به غیر از خداوند برای دیگران اعتباری قائل نیست، کسی که با خداوند معامله کند به مقامات بسیاری دست پیدا می‌کند./۹۴۵۶/پ210/ف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
باید بر سر مسؤولانی که باعث ایجاد این فضا شده‌اند فریاد زد.
0
0