۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۶۰۰۳۴
مسؤول مائده غدیر کاشان:

۱۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر بین نیازمندان کاشان توزیع شد

۱۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر بین نیازمندان کاشان توزیع شد
طالبیان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر ۱۰ هزار پرس غذای گرم در طرح اطعام غدیربا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تهیه، بسته بندی و بین نیازمندان کاشان توزیع شد.
محمود طالبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان با تبریک عید سعید غدیر، گفت: عید غدیر تنها روزی است که در روایت وارده از امامان معصوم (ع) به اطعام دادن به مؤمنان سفارش شده است.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق که در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین و یک میلیون شهید که در رأس آن‌ها حضرت عباس و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

طالبیان ادامه داد: برهمین اساس به مناسبت عید سعید غدیر ۱۰ هزار پرس غذای گرم در طرح اطعام غدیربا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تهیه، بسته بندی و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه ۱۰ هزار پرس چلوکباب، یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم برنج طبخ شده است، افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای این تعداد پرس غذای گرم به همراه دوغ ازسوی خیرین این شهرستان هزینه شده است.

به گفته وی خیرین کاشانی برای اطعام غدیر در کاشان از ۳۰۰ هزار ریال تا ۲۰۰ میلیون ریال کمک و حمایت کرده اند.

طالبیان از افزایش اطعام غدیر از ۳۰۰ نفر در سال ۹۱ به ۱۰ هزار نفر در سال ۹۹ خبرداد و گفت: در اطعام ۱۰ هزار نفری کاشان از خانواده ۸ نفر تا نیازمندان تحت پوشش ۳۳ خیریه اطعام می‌شوند.

مسؤول مائده غدیر کاشان همچنین از افزایش پخت برنج از یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم به یک و تن و ۸۰۰ کیلوگرم در سال آینده خبرداد و اظهار داشت: ازعید غدیرسال آینده میوه و شیرینی نیزبه همراه غذای گرم توزیع خواهد شد.

به گفته وی با استقبال خیرین از طرح اطعام غدیر، سال آینده اطعام عمومی غدیر جایگزین اطعام نیازمندان خواهد شد.

طالبیان اظهارداشت: با تبلیغات در فضای مجازی و حقیقی، رسانه‌ها ومساعدت و شراکت در ثواب اطعام غدیر، استقبال چشمگیری ازسوی خیرین کاشانی برای کمک به اطعام غدیر شده است.

مسؤول مائده غدیر کاشان ابراز امیدواری کرد سنت حسنه اطعام غدیر سال به سال توسعه داشته باشد به طوری که عید غدیر در هیچ خانه‌ای غذا طبخ نشود./۱۳۰۷/ت302/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات