۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۶۰۰۹۱
عضو گروه اقتصاد مؤسسه امام خمینی(ره):

تواضع و فروتنی بارزترین ویژگی حجت الاسلام و المسلمین موسویان بود

تواضع و فروتنی بارزترین ویژگی حجت الاسلام و المسلمین موسویان بود
توکلی تواضع و فروتنی را بارزترین ویژگی حجت الاسلام والمسلمین موسویان دانست و گفت: وی با وجود بیماری لحظه ای از کمک کردن به پیشبرد اهداف اقتصاد اسلامی دریغ نداشت.

محمدجواد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تسلیت فقدان حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، وی را از شخصیت های برجسته اقتصاد اسلامی دانست و اظهار داشت: ایشان از شخصیت های برجسته ای است که عمر علمی خود را وقف اقتصاد و بانکدرای اسلامی کرد.

عضو گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: حجت الاسلام والمسملین موسویان از معدود افرادی بود که به صورت تخصصی وارد بانکداری اسلامی شد و از وی کتاب های مختلفی در حوزه بانکداری اسلامی منتشر شده است.

وی تواضع و فروتنی را از ویژگی های شخصیتی آن مرحوم خواند و تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین موسویان فردی بسیار متواضع بود به گونه ای که با وجود شخصیت علمی بالا، ذره ای تکبر و غرور نداشت و از راهنمایی هیچ فردی دریغ نمی کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین موسویان از دانش فقهی بالایی نیز برخوردار بود که عضو شورای فقهی بانک مرکزی و بورس نشان دهنده جایگاه علمی وی است؛ وی از سوی انجمن اقتصاد اسلامی حوزه، جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر و پیش از آن نیز جایزه اقتصاد اسلامی در همایش علوم انسانی واسلامی را دریافت کرده بود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که از فعالیت های برجسته حجت الاسلام والمسملین موسویان می توان به تلاش های وی در طرح تحول نظارت بانکی اشاره کرد، گفت: وی در مجلس گذشته با برخی نمایندگان از جمله حجج اسلام بحرینی و مصباحی مقدم همکاری و ارتباط داشت و تلاش های وی برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا حایز اهیمت است.

وی با تصریح براین که فقدان حجت الاسلام والمسلمین موسویان ضایعی برای اقتصاد اسلامی است، بیان کرد: فردی که عمر علمی خود را صرف بحث های اقصادی اسلامی و بانکداری اسلامی کرده بود، جایگزینی او بسیار سخت و زمان بر است.

توکلی عنوان کرد: مدتی قبل، پیش از بدخیم شدن بیماری حجت الاسلام والمسلمین موسویان به دلیل ابهاماتی در زمینه صکوک مسکن، در بانک مرکزی جلسه ای برگزار شده بود و بنده پیش از رفتن به این جلسه با وی تماس گرفتم که با صبر و حوصله نظرات خود را بیان کرد.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین موسویان با وجود بیماری، لحظه ای از کمک کردن در پیشبرد اهداف اقتصاد اسلامی دریغ نداشت و با تواضع کامل پیشنهادات خود را مطرح می کرد./1324/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
خدا رحمت کند استاد موسویان رو.
ممنون از تلاش های بی وقفه تون با تشکر از سایت خوبتون
0
0