۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۱۹۳
عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

هدف بنیاد مستضعفان از پیگیری بیت ‎المال گسترش عدالت است

هدف بنیاد مستضعفان از پیگیری بیت ‎المال  گسترش عدالت است
حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به اهمیت حراست از بیت‌المال در اسلام گفت: دولتمردان در استفاده صحیح از بیت المال دقت داشته باشند و اعتماد مردم به نظام را خدشه‎دار نکنند.

بعد از روشنگری بی‎سابقه سید پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» در خصوص مستغلات تحت تملک برخی افراد و ارگان‌ها از جمله ساخت جکوزی و سونا در کاخ مرمر تا تصرفات غیرقانونی برخی دولتمردان و برخی نهادها در املاک بنیاد مستضعفان؛ سخنان وی با واکنش‎ها و عکس العمل‎های مختلفی همراه بود.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بازپس گیری املاک بنیاد مستضعفان را زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی دانست و گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از نهادهایی است که یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) با هدف و رسالت محرومیت زادیی تأسیس شده است.

حجت الاسلام ملک زاده ابراز داشت: هدف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محرومیت زدایی و خدمت رسانی به محرومان و گسترش عدالت همگانی، نشر کتاب و راه سازی، تولید مسکن و توزیع آب، برق و گاز در مناطق محروم بوده است.

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر لزوم همکاری تمام نهادها با بنیاد مستضعفان در تحقق عدالت اجتماعی تأکید کرد و گفت: تمام نهادهای ادارات دولتی و غیر دولتی کشور بدون توجه به گرایش های سیاسی موظف هستند که با بنیاد مستضعفان همکاری داشته باشند و زمین ها و املاک این نهاد را که در اختیار آنها است برای ایجاد ساماندهی و خدمت رسانی به مناطق محروم بازگردانند.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم حفظ و حراست از بیت‌المال در اسلام، ابراز داشت: برخی ادارات و دولتمردان با ریخت و پاش بیت المال، حقوق مردم را تضییع و نابود می کنند و از این جهت اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی را خدشه دار می‎کنند.

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حفظ بیت‌المال را مسؤولیتی سنگین بر دوش دولتمردان توصیف کرد و افزود: باید دولتمردان در استفاده صحیح از بیت المال دقت زیادی داشته باشند؛ تا اینکه اموال عمومی مورد حیف و میل واقع نشود و در سایه استفاده صحیح از اموال عمومی، عدالت اجتماعی و محرومیت زادیی در کشور گسترش یابد./998/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
فتاح با بودجه بیت المال با صدا و سیما قرارداد می بندد و بعد میاد کل نظام را میزند که بگوید با هیچ کس عهد و اخوت نبسته است از آن طرف دوستان دیگرمان مثل شما با بودجه بیت المال سازمان تبلیغات کلیپ می سازد که فتاح را بزند
انقدر بهم چنگ بندازید که انتخابات 1400 را با عشق تقدیم مقابل کنیم و یک آدم مثل روحانی بیاد بشینه البته اگر با این کارهاتون چیزی از نظام باقی بگذارید
0
0