۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۶۰۱۹۶
وزیر جنگ تل‌آویو:

باید دره اردن مرز شرقی ما و قدس تحت کنترل ما قرار داشته باشد

باید دره اردن مرز شرقی ما و قدس تحت کنترل ما قرار داشته باشد
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه هنوز بحثی در کابینه درباره طرح اشغال کرانه باختری مطرح نشده، بر لزوم کنترل تل‌آویو بر دره اردن، تاکید کرد.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، علی‌رغم اینکه برخی رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند آمریکا موافقت حزب آبی‌وسفید با طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری را برای پذیرش اجرای آن لازم کرده، «بنی گانتز» رئیس این حزب می‌گوید هنوز در کابینه بحثی با او در این باره مطرح نشده است.
به نوشته خبرنگار «جروزالم‌پست»، گانتز امروز (دوشنبه) طی اظهاراتی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به موضوع طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» پرداخته و گفت: «موضع من این است که صلح، یک منفعت امنیت ملی است و طرح ترامپ نیز [در این زمینه] عالی است».
وی با کنایه به بلندپروازی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، اظهار داشت: «[معامله قرن] نیازهای واقعی را همانطور که هست در نظر می‌گیرد، نه آنطور که بعضی‌ها می‌خواهند ببینند».
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد: «دره اردن باید مرز شرقی [اسرائیل] باشد، شهرک‌ها و اورشلیم (قدس اشغالی) نیز کاملا تحت کنترل ما قرار بگیرند».
گانتز درباره هماهنگی‌های نتانیاهو با وی درباره طرح اشغال نیز گفت: «من گفت‌وگوهای امنیتی را انجام می‌دهم اما بر اساس توافق کابینه، من کسی نیستم که باید آن را برای مباحثه به کابینه بیاورد. آن مباحثه هنوز رخ نداده است».
پیشتر شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» گزارش داد کاخ سفید به تل‌آویو فشار می‌آورد تا اجرای طرح اشغال را متوقف کند تا زمانی که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو بتواند حمایت حزب آبی‌وسفید به ریاست گانتز را به دست بیاورد. 
کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. 
ارسال نظرات