۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۲۵۷
امام جمعه ارومیه:

دستورالعمل های بهداشتی معیار برنامه های عزاداری ایام محرم است

دستورالعمل های بهداشتی معیار برنامه های عزاداری ایام محرم است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی کرونا معیار برگزاری برنامه عزاداری در ایام محرم و صفر است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جلسه ستاد استانی محرم کارگروه مراسم عزاداری اظهارکرد: نباید تفسیرهای شخصی در اجرای مراسم عزاداری تأثیر داشته باشد و همه مسئولان مربوطه باید متعهد به انجام این دستورالعمل‌ها باشند.
وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی کرونا معیار برگزاری برنامه عزاداری در ایام محرم و صفر است، ادامه داد: بهترین کار در ایام محرم ترویج و انتشار فرمایشات سیدالشهدا علیه‌السلام در جریان واقعه عاشورا و افزایش بصیرت و دشمن شناسی و معرفت حسینی در بین مردم است، نباید اجازه داد دشمنان کشور دست به تحریف آرمان‌های انقلاب اسلامی در شرایط فعلی بزنند و اراده مردم را سست کنند.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه باید ساز و کارهای لازم و کارشناسی شده در این زمینه تبیین شود افزود: در رابطه با برگزاری عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا نیز باید تدابیر لازم اتخاذ شده تا از افراط و تفریط در برگزاری این عزاداری اجتناب شود.
حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا گفت: هیئت‌های مختلف عزاداری باید برای برگزاری مراسم از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها مجوز لازم را اخذ کرده و متعهد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مذکور شوند.
حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اینکه مراسم محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص فصل الخطاب باید باشد.
همچنین در این جلسه اعضای حاضر در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
ارسال نظرات