۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۶۰۳۴۲
با حضور آیت الله اراکی؛

مدیر جدید مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی معارفه شد

مدیر جدید مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی معارفه شد
مراسم تقدیر مدیر از سابق و معارفه مدیر جدید مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی با حضور آیت الله محسن اراکی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم تقدیر مدیر سابق و معارفه مدیر جدید مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی عصر امروز با حضور آیت الله محسن اراکی در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.

گزارشی از عملکرد مجمع الفکر الاسلامی

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام رفیع مدیر سابق مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی در ابتدای این جلسه به تشریح گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مؤسسه پرداخت و گفت: کادر این مؤسسه افرادی ایثارگر بوده و همواره به صورت جهادی عمل می کنند.

وی ادامه داد: تا جایی که ممکن بود بر اساس توصیه های آیت الله اراکی مسأله حمایت از کادر مؤسسه و موضوع موسوعه «سنت شریفه» را در دستور کار قرار داده و در این زمینه کارهای بسیار خوبی را انجام دادیم.

حجت الاسلام رفیع ابراز کرد: تبدیل مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی به پژوهشکده، سامان دهی بخش های اداری و مالی، شفافیت مالی، ثبت قراردادها و اسناد مالی به صورت سیستمی، شفاف و روزآمد، برگزاری جلسات هم اندیشی و گفت وگوهای آزاد اندیشی، بروزرسانی سایت، فعال سازی و پویایی روابط عمومی و اقدامات علمی در زمینه نهج البلاغه و فقه از اقدامات ما در طول چند سال گذشته بوده است.

مجمع الفکر الاسلامی به محل تولید علم حوزوی تبدیل شده است

در ادامه آیت الله اراکی به کنگره شیخ انصاری اشاره و تأکید کرد: بسیاری از بزرگانی که توانستند در این کنگره با ما همکاری کنند دار فانی را وداع گفته اند، از این جهت کارهای پژوهشی صورت گرفته در این کنگره بسیار خاص و ویژه است؛ طی فعالیت های علمی انجام شده در کنگره شیخ انصاری مقالات بسیار با ارزشی به دست آورده ایم که امیدواریم با همت دوستان عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع کمک های واصله به مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی از ابتدای تأسیس تا کنون کمتر از 3 یا 4 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این مجموعه در عملکرد 33 ساله خود علیرغم وجود مشکلات مالی فراوان  با یک اراده الهی به محل تولید علم حوزوی تبدیل شده و از نادر ترین مؤسسات حوزوی حوزه علمیه قم محسوب می شود.

آیت الله اراکی همچنین به «موسوعه السنة الشریفه» اشاره کرد و گفت: تبویب احادیث شیعی در موضوعات مورد نیاز و روزآمد در این موسوعه صورت می گیرد؛ این موسوعه در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام انجام می دهیم؛ افراد با مراجعه به این موسوعه می توانند پاسخ روایی خود را در زمینه مسائل جدید اقتصادی، بهداشتی، ورزشی و مواردی از این قبیل بیابند.

عنصر اخلاص عامل اصلی پیشرفت های علمی است

در پایان حجت الاسلام محمد سعید نعمانی مدیر جدید مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی عنصر اخلاص را عامل اصلی پیشرفت های علمی دانست و تأکید کرد: کارهای علمی و پژوهشی بدون اخلاص پیش نمی رود و قطعاً همین عامل اخلاص سبب درخشش کارهای علمی مجمع الفکر الاسلامی شده است.

وی با اشاره به حدیث شریف امام رضا(ع) «فان الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا» خاطرنشان کرد: مجمع الفکر الاسلامی باید محاسن کلام اهل بیت را در سطوح بین المللی تبیین کنند؛ امروز باید علوم آل محمد(ص) را بر اساس روایت «زات العلم نشره» در دنیا منتشر کنیم، زیرا دنیا تشنه این علوم است.

حجت الاسلام نعمانی مطرح کرد: بشریت برای دستیابی به سعادت و خوشبختی چاره ای جز روی آوردن به علوم آل محمد(ص) ندارد./841/پ203/ق

ارسال نظرات