۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۰۳۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

هیأت های مذهبی از طریق سامانه بیرق ساماندهی می شوند

هیأت های مذهبی از طریق سامانه بیرق ساماندهی می شوند
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تبعیت از ستاد کلی مقابله با کرونا ضروری است‌، گفت: هیأت های مذهبی از طریق سامانه بیرق ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در یاسوج، حجت الاسلام سید رضا افتخاری سه شنبه شب در همایش عاشوراییان با حضور مسئولین هیئت‌های مذهبی استان، افزود: هیئت‌های دارای مجوز یا بدون مجوز باید به سامانه بیرق مراجعه و برای فعالیت و برگزاری مراسم از طریق ثبت نام، مجوز اختصاصی دریافت کنند.

حجت الاسلام افتخاری برنامه ریزی برای خدمات دهی و کنترل بهتر در برگزاری مراسمات را از خروجی‌های ثبت نام در سامانه دانست و عنوان کرد: اعمال نظارت بر شیوه نامه ابلاغی به استان با هدف برگزاری مراسمات نیز مورد تاکید است.

وی گفت: اگر هیئت‌های مذهبی همراهی کنند، ظرفیت سازی مناسب و الگو سازی های مثبت برای اجرای برنامه‌های دیگر را خواهیم داشت.

حجت الاسلام افتخاری با ارائه چند توصیه بر اساس پروتکل‌ها، گفت: استفاده عزاداران از ماسک یک نیاز اساسی بوده و کنترل و مدیریت جمعیت پیرامونی نیز بر عهده متولیان هیئت‌ها خواهد بود.

وی افزود: هیئت تولید و تهیه ماسک، بکارگیری فضای باز و مدیریت محیط را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه ویروس کرونا ساختار فعالیت جوامع بشری را تغییر می‌دهد، عنوان داشت: باید با در نظر گرفتن این فضای جدید، نیازهای خود را تأمین کنیم. ویروس کرونا جهان را تحت تأثیر قرار داده و دو گانه های مختلفی را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه تبعیت از ستاد کلی مقابله با کرونا ضروری است‌، عنوان کرد: تلاش می‌شود با در نظر گرفتن سلامت مردم، بیشترین بهره را از محرم داشته باشیم.

حجت الاسلام افتخاری از فعال سازی کارگروهی تحت عنوان برگزاری محرم و صفر خبر داد و اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف و تعامل مردمی، برگزاری برنامه‌های هدفگذاری شده را خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موجودیت سازمان تبلیغات با وجود هیأت‌های مذهبی شکل مناسبی گرفته و همکاری عموم مردم نتیجه بخشی برنامه‌ها را رقم می‌زند./1399/د102/ب1

ارسال نظرات