۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۶۶۰۴۲۶
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

خدمت به مردم، خدمت به دین و انقلاب است

خدمت به مردم، خدمت به دین و انقلاب است
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خدمت به مردم امروز همچون خدمت به دین و انقلاب دارای ارزش است، گفت: روحانیت از هیچ کوششی برای رفع مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با بیان این که جامعه حوزوی کشور از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا همدل و همراه با همه مسؤولان اجرایی و درمانی کشور به کمک مردم و بیماران شتافت، افزود: این تلاش ها با گذشت بیش از شش ماه از شیوع این ویروس منحوس همچنان ادامه دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان جهادی بدون جلب توجه و در کمال خلوص به خدمات رسانی در بخش های مختلف پرداختند، خاطرنشان کرد: علیرغم هجمه های گسترده رسانه ای دشمن علیه روحانیت، اما حوزویان نشان دادند درهر شرایطی کنار مردم خواهند ماند.

حجت والمسلمین ابوترابی، مردمی بودن را مهم ترین شاخصه روحانیت در طول تاریخ برشمرد و افزود: حضور روحانیت در کنار مردم همچون تیری بر قلب سیاه دشمنان اسلام و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب، مبلغان و حتی بسیاری از اساتید حوزه علمیه در روزهایی که درس و بحث تعطیل بود در سنگر دیگری به خدمت مشغول شدند، خاطرنشان کرد: در این روزهای سخت که مردم با بصیرت و انقلابی کشورمان در حال مبارزه با یک ویروس حقیر و خطیر هستند، روحانیت نیز در کنار آنها است و لحظه ای از این مردم فهیم غافل نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خدمت به مردم امروز به اندازه خدمت به دین و انقلاب دارای ارزش است، تصریح کرد: روحانیت از هیچ کوششی برای گره گشایی و رفع مشکلات مردم در این روزهای سخت دریغ نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که روحانیت در شش ماه اخیر در هر بخشی که کمبودی احساس شد بی تکلف و با خلوص نیت حضور پیدا کرد، افزود: در آن روزهای نخست شیوع ویروس کرونا روحانیت همه خطرها را به جان خرید و با عمل به وظیفه و رسالت خود به تغسیل، تدفین و اقامه نماز بر پیکر افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفته بودند پرداخت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در سطح مدیریت حوزه علمیه استان در هفته نخست شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: با تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی طلاب و اساتید مدارس علمیه لوازم بهداشتی، بسته های معیشتی و سایر اقلام مورد نیاز تهیه و در میان نیازمندان و محرومان توزیع شد.

وی با بیان این که این تلاش ها و مجاهدت با قدرت ادامه خواهد داشت، افزود: همه مدارس علمیه استان با مشارکت طلاب و روحانیان تلاش می کنند تا گره ای از مشکلات نیازمندان و محرومان در این شرایط سخت کرونایی گشوده شود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات