۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۶۶۰۵۷۵
قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان خبر داد؛

اقامه عزای سیدالشهدا در مساجد استان خراسان با رعایت پروتکل های بهداشتی

اقامه عزای سیدالشهدا در مساجد استان خراسان با رعایت پروتکل های بهداشتی
حجت الاسلام فاطمی ارفع گفت: مراسم عزاداری محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تمامی مساجد استان خراسان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فاطمی ارفع، قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان خبر از برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تمامی مساجد استان خراسان داد.

وی اظهار کرد: اصلِ برگزاری مجالس اهل‌بیت به ویژه عزای امام حسین علیه‌السلام نباید تعطیل شود؛ در روایات دربارۀ برگزاری مجالس ذکر اهل‌بیت دعوت به اجتماع شده‌ایم؛ «إنّ فی اجتماعکم و مذاکرتکم أحیاء لأمرنا» در این اجتماع است که احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام صورت می‌گیرد و در شرایط فعلی نیز می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به این مهم جامه عمل پوشاند.

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، گرامیداشت حماسه عاشورا هرسال پرشورتر و گسترده‌تر است ودرعین حال این مساله منافاتی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کرونا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبرانقلاب تصریح دارند که حادثه عاشورا در طول زمان زنده‌تر شده و گرامیداشت این حماسه عظیم، هر سال نسبت به قبل، پرشورتر و گسترده‌تر است که همین موضوع دربردارنده پیام و معنای خاصی است و به فضل الهی این جریان به رهبری امام حسین در دنیا پیش خواهد رفت.

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: با توجه به اهمیت برگزاری اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام و ضرورت احیای شعائر حسینیه در استان‌های خراسان بزرگ و خصوصا شهر مقدس مشهد، مساجد استان پذیرای عزاداران حسینی خواهند بود و در مساجدی که برگزاری مراسم طبق دستورالعمل های بهداشتی در مکان مسقف امکان پذیر نیست، مساجد می توانند از فضای حیاط یا فضای باز اطراف مسجد استفاده نمایند.

وی بیان کرد: همچنین حسب ابلاغ ستاد مقابله با کرونا، مقرر شده است که مدارس و آموزشگاه‌های آموزش و پرورش که در مجاورت مساجد و هیئات مذهبی قرار دارند و دارای فضای باز و حیاطِ مناسب هستند برای برگزاری مراسم توسط مساجد همکاری و مساعدت نمایند.

وی متذکر شد: به تمامی ائمه جماعات استان ابلاغ شده است که می‌بایست زمینه را برای هیئات محلی و مجالس روضه‌ی خانگی جهت استفاده از شبستان مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم نمایند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع افزود: شایسته است که مؤمنینِ هر مسجد، خیابان‌های اطراف مسجد و محله را با فضاسازی مناسب و سیاه‌پوش کردن آماده‌ی استقبال از ماه محرم کنند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات