۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۶۱۰
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

کشور نیازمند جهش تولید بر پایه علم و دانش است

کشور نیازمند جهش تولید بر پایه علم و دانش است
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز کشور نیازمند جهش تولید بر پایه علم و دانش است و ما باید در راستای تقویت توان داخلی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی روز جمعه «در ساحت حضور» یکی از بارزترین مصادیق تقوا را مسأله مواسات، دوستی و همدلی دانست و گفت: همه ما باید در شرایط سخت امروزی یکدیگر را یاری دهیم.

وی یکی از عوامل شرایط سخت امروز جامعه را تحریم های ظالمانه آمریکا تلقی کرد و ادامه داد: البته ناگفته نماند که تحریم ها علاوه بر تهدیدهایی که دارد، فرصت های بی نظیری را در پیش روی اقتصاد کشور قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان ایکه امروز بیماری کرونا بر سختی ها و فشارهای اقتصادی افزوده است، خاطرنشان کرد: امروز کشور نیازمند جهش تولید بر پایه علم و دانش است و ما باید در راستای تقویت توان داخلی عمل کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز کشور باید در راستای مواسات و کمک مؤمنانه گام بردارد، به انفجار هولناک، پیچیده و سؤال برانگیز بندر بیروت اشاره و ابراز کرد: امت اسلام نسبت به جامعه جهانی  باید در کمک به برادران و خواهران خود در لبنان پیشگام بوده و ملت ایران نیز در راستای حمایت از لبنان نسبت به کشورهای اسلامی پیشگام باشد.

وی در ادامه مناسبت های هفته گذشته را مورد توجه قرار داد و ضمن تشریح واقعه غدیر خم اضافه کرد: شاخص حکمرانی در حکومت اسلامی برخورداری از دانش، علم و عدالت برای خدمت به مردم بوده و روز غدیر، روز بنیان چنین شاخصه هایی در جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه باید با الهام از غدیر در مسیر اندیشه شایسته سالاری در نظام اسلامی قدم برداریم، اظهار کرد: نقطه تقابل جبهه مقاومت با نظام سلطه، شایسته سالاری است؛ رژیم صهیونیستی که مزدور استکبار در منطقه محسوب می شود مورد تقابل فلسطینیان قرار گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توافق امارات و رژیم صهیونیستی مطرح کرد: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی حاکمان فاقد ظرفیت و پایگاه اجتماعی نه تنها در استحکام این رژیم متزلزل اثری ندارد، بلکه عزم جبهه مقاومت در رویارویی با آن را استوار تر خواهد ساخت؛ این راه مبتنی بر ایمان، اندیشه و تفکر و در راه بازگشت به هویت اسلامی ملت های منطقه است، لذا محکم و استوار خواهد بود.

وی همچنین با تشریح جریان مباهله، اهل بیت(ع) را رمز وحدت امت اسلامی خواند و عنوان کرد: جریان مباهله حقانیت پیامبر اکرم(ص) را در معرض دید همگان به ویژه جهان اسلام قرار می دهد؛ جریان مباهله همچنین نمایانگر جایگاه ویژه اهل بیت(ع) در نگاه قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه امت اسلامی برای غلبه بر دشمنان نیازمند وحدت و انسجام است، بیان کرد: باید با ارتقای ظرفیت علمی، سیاسی، اقتصادی و مردم سالاری امت اسلامی راه را برای افزایش اقتدار جهان اسلام هموار کنیم، زیرا با تشتت و تفرقه یه هیچکدام از اهداف اسلام دست پیدا نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران به پیشنویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا یکپارچگی، اقتدار و اعتبار شورای امنیت و سازمان ملل و چند جانبه گرایی آنها را هدف قرار داده و جامعه جهانی باید به آن توجه داشته باشد؛ جامعه جهانی نباید اجازه دهد اعتبار شورای امنیت و سازمان ملل به بازیچه حکمرانان فاقد لیاقت آمریکا تبدیل شود و به صورت یکپارچه در برابر آن بایستد.

وی اصلی ترین پیامد سیاست خارجی ایران را رویارویی با زیاده خواهی های جریان استکبار دانست و افزود: جامعه جهانی باید شورای امنیت و سازمان ملل را که به ابزاری در دست آمریکا تبدیل شده از چنگال حاکمان بی لیاقت این کشور خارج کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه ملت های منطقه باید با هوشیاری و اقتدار راه را برای خلق قدرت دیگری برای ملت اسلام هموار کنند، اظهار کرد: حادثه بندر بیروت بستر مناسبی برای افزایش وحدت و پیوند جهان اسلام با لبنان و ساختن بیروتی در اوج زیبایی فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در کنار ملت بزرگ، مقاوم و صبور لبنان خواهند ایستاد، عنوان کرد: لبنان نماد وحدت میان جریان های اسلامی و مسلمانان و مسیحیان است و تا کنون بر اساس رأی مردم توانسته است نظام سیاسی با ثباتی را به نمایش بگذارد./841/

ارسال نظرات