۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۶۰۶۱۳
شیخ علی خطیب خواستار شد؛

مقابله با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

مقابله با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان خواستار قطع روابط و مقابله با هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی خطیب نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان بیان داشت: مقامات قضاییه باید تحقیقات خود را تشدید کنند، زیرا آنچه در این کشور رخ داده سبب جان باختن صدها نفر و زخمی شدن هزارن نفر شده و همچنین خسارات زیادی را به وجود آورده است. افشای نام عاملان و مسؤولان این انفجار و باز سازی و بهبودی مجروحان ضروری است.
وی اذعان کرد: ما کشته شدگان این حادثه را شهید می دانیم و یک بار دیگر تسلیت عرض می کنیم به خانواده قربانیان و برای مجروحان طلب سلامتی و شفا عاجل داریم. ما از لبنانی ها می خواهیم در مقابل پیامدهای این فاجعه در کنار هم بایستند و دست یاری و کمک را به سوی برادران دراز کنند. همچنین از سوء استفاده کردن عده ای از افراد سیاسی که از خون جانباختگان برای تحریک مردم علیه مقاومت استفاده می کنند، تاسف می خوریم. این افراد به جای همکاری در این موقعیت، از طریق شبکه های اجتماعی و ایجاد فتنه، سعی در تحریف واقعیت و فتنه انگیزی به نفع رژیم صهیونیستی دارند.
نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: از مردم مقاوم لبنان در سالگرد پیروزی جنگ تموز تقدیر می کنیم که این جنگ ثابت کرد در بین مردم و ارتش و مقاومت وحدت وجود دارد و باید دانست که دشمن در کمین ماست و فقط وحدت می تواند ما را از شر دشمنی این رژیم حفظ کند.
شیخ علی خطیب با اشاره به طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما عادی سازی با این رژیم را محکوم میکنیم و خواستار قطع روابط و مقابله با تلاش های برای به تصویر کشیدن آن ها به عنوان یک دوست هستیم و اعلام می داریم که این رژیمی نژاد پرست و استعمار گر و فتنه انگیز و توطئه طلبنانه در جهان است.
وی تصریح کرد: لازم است هرچه سریعتر دولت نجات ملی تشکیل و موجب تحکیم، وحدت ملی، اجرای اصلاحات، پیشرفت اقتصادی، حفظ ارزش پول، ثبات سیاسی و اجتماعی و احیای اعتماد مردم در مبارزه با مفسدان باشد. همچنین مجازات عاملان انفجار و امداد و بازسازی ضرر های ایجاد شده لازم و ضروری است.
نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان افزود: از کشور های دوست و برادر برای کمک رسانی به مردم لبنان و بهبود زخم های آنها تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم کشور های دیگر در این مسیر گام های رابرای کمک به لبنان بردارند.
وی گفت: در مقابل تشدید تعداد مبتلایان به کرونا در نتیجه بی پروایی و بی تفاوتی نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای محدود کردن شیوع این بیماری همه گیر، لازم است که مردم از تجمع بپرهیزند. از مردم می خواهیم به پیروی از دستورالعمل های وزارت بهداشت و مراجع ذیربط برای محدود کردن شیوع ویروس در کشور بپردازند تا کشور دچار بحران های جدید و گرفتار بیماری همه گیر نشود.
ارسال نظرات