۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۶۱۸
سخنگوی جهاد اسلامی:‎

سران امارات حق ندارند به جای ملت فلسطین تصمیم بگیرند

سران امارات حق ندارند به جای ملت فلسطین تصمیم بگیرند
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اقدام امارات تاکید کرد: امارات حق ندارد به جای ملت فلسطین برای سرنوشت آنان تصمیم بگیرد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، داوود شهاب سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگویی تکاپوی امارات برای ائتلاف با رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن را از سوی امت عربی و مسلمان مردود دانسته و تاکید کرد: سران امارات حق ندارند در چنین مسائلی ورود کرده و به جای ملت فلسطین برایشان تعیین سرنوشت کنند.
وی در مورد اینکه چه اقدامی از ملت‌ها و کشورهای مسلمان در برابر عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی انتظار می رود و این اقدام امارات چه تبعاتی خواهد داشت؟ پاسخ داد: ائتلاف سران امارات متحده عربی و دشمن  صهیونیستی، ائتلاف علیه امت عرب و مسلمان است که هدف از آن ضربه زدن به وحدت این امت و از بین بردن قدرت آن و نیز تهدید هویت آنان است.
ملت های مسلمان با سران خیانتکار اعلام برائت می‌جویند
شهاب ادامه داد: در این شرایط باید گفت این ائتلاف علیه امت اسلام و ملت‌های مسلمان است و این وظیفه ملت‌های بزرگ است که صدای خود را علیه این ائتلاف سه جانبه آمریکایی- صهیونیستی- اماراتی بالا ببرند و ائتلافی را که در دین و عقاید ما مردود است، نپذیرند.
وی در پاسخ به اینکه آیا شما به عنوان بخشی از ملت فلسطین به امارات حق می‌دهید  کسی را که سرزمین‌تان را اشغال کرده است به رسمیت بشناسد و به عبارت دیگر امارات به جای ملت فلسطین برایش تعیین سرنوشت کند؟ گفت: سران امارات حق ندارند در چنین مسائلی و سایر مسائل ورود کنند، ما اعلام کرده‌ایم، امت مسلمان همگی در دفاع از فلسطین شریک هستند اما سرانی که به فلسطن خیانت می‌کنند امت مسلمان از آنان برائت می‌جویند.
ملت امارات از ائتلاف کشورشان با آمریکا و رژیم صهیونیستی خشمگین هستند
شهاب افزود: ما برای ملت امارات احترام زیادی قائلیم و می‌دانیم ، از ائتلاف با آمریکا و رژیم صهیونیستی خشمگین هستند و گفتگوهای پنهانی و روابط غیر علنی به دور از چشم ملت عزیز امارات انجام می گیرد و به همین دلیل است که حاکمان امارات واقعیت‌ها را از ملت هایشان پنهان می‌کنند بنابراین آنان حق ندارند به نام فلسطین صحبت کنند.
وی در خصوص اینکه آیا شما اعتقاد دارید در صورت عدم واکنش امت مسلمان به ادامه عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی سایر کشورها مانند عربستان و بحرین نیز در آینده همین سیاست را در قبال رژیم صهیونیستی در پیش می‌گیرند؟ گفت: همه ما باید در صفی مستحکم در برابر ائتلاف های خطرناکی که تهدیدی برای هویت منطقه به شمار می آید، بایستیم.
شهاب تاکید کرد: تکاپوی ملت‌ها و مردم و واکنش آنان به عادی سازی روابط و ائتلاف با دشمنان، ضامن مهار دیگران است که در پس صهیونیست‌ها ایستاده و برای عادی سازی روابط با آنها «له له» می زنند.
مقاومت به ملت فلسطین متکی است
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که افزایش شدت مواضع مقاومت در قبال اشغالگر اسرائیل، بهترین موضع برای واکنش به عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی خواهد بود و در صورت تحقق از سوی ملت‌های اسلامی بیش ازپیش حمایت خواهد شد؟ گفت: مقاومت به خود و ملت فلسطین متکی است و اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌داند که باید به مقاومت و گزینه‌های رویارویی امید داشته باشد و از حاکمانی که با دشمن و به ضرر ملت‌ها و دولت‌های خود عادی سازی می‌کنند، فاصله بگیرد.
شهاب تاکید کرد: ملت فلسطین نیز به ماهیت نقش رژیم هایی که عامل تفرقه و فتنه در کشورهای عربی و اسلامی به نفع رژیم صهیونیستی هستند، واقفند.
ارسال نظرات