۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۰۶۳۳
دغدغه‌ یک پژوهشگر حوزوی نسبت به وضعیت نابسامان کتابخوانی؛

قلب‌هایی که برای کتاب نمی‌تپد

قلب‌هایی که برای کتاب نمی‌تپد
حجت الاسلام فاضلی گفت: باید گام‌های جدی برای تربیت دوست‌داران دانش و کتاب برداشته شود و نسلی تربیت شود که قلبش برای کتاب بتپد.

حجت الاسلام فاضلی پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، عدم تربیت نیروی متخصص برای پژوهش های حوزوی و دانشگاهی را از آسیب‌های این عرصه دانست.

حجت الاسلام فاضلی با بیان اینکه متاسفانه در عرصه پژوهش نقادان جدی وجود ندارد، گفت: منتقدان در صورت اظهار نظر مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و به همین دلیل محافظه‌کاری را ترجیح می‌دهند.

این پژوهشگر حوزه عدم تربیت نیروهای متخصص برای تحقیق در متون اسلامی را از مشکلات موجود در عرصه پژوهش دانست و اظهار داشت: تحقیق بسیاری از متون اسلامی اصول فنی در نظر گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت فنی نسخه بدل ها در عرصه احیای متون آثار گذشتگان، ابراز کرد: شاهنامه پژوهان و حافظ پژوهان در این زمینه از پژوهشگران حوزه جلوتر هستند و حتی بر اساس بررسی نسخه بدل ها به نوشتن مقالات جدید روی می‌آورند در حالی که این کار در حوزه علمیه گاهی مورد تمسخر قرار می گیرد.

حجت الاسلام فاضلی به اهمیت تربیت نسل کتابخوان اشاره کرد و افزود: تا زمانی که شیفتگان مطالعه تربیت نشوند تولید کتاب نیز بی اثر خواهد بود چراکه مراجعه به آنها صورت نخواهد گرفت و در کتابخانه‌ها خاک خواهند خورد.

این پژوهشگر حوزوی عنوان کرد: باید گام‌های جدی برای تربیت دوستداران دانش و کتاب برداشته شود و نسلی تربیت شود که قلبش برای کتاب بتپد و دغدغه آن را داشته باشد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات