۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۶۰۶۶۳

پذیرش دانشگاه امیرالمؤمنین در ۳ مقطع تحصیلی

پذیرش دانشگاه امیرالمؤمنین در ۳ مقطع تحصیلی
سودانی از پذیرش دانشجو در سه مقطع تحصیلی دانشگاه امیرالمؤمنین برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: اطلاع از شرایط و زمان ثبت نام با مراجعه به سامانه دانشگاه امکانپذیر است.
ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران همواره در معرض تهاجمات گسترده معاندین و دشمنان مکتب اهل بیت قرار دارد، عنوان داشت: در همین راستا دانشگاه امیرالمؤمنین با اقدامات آیت الله موسوی جزایری و به ریاست معظم له پس از دریافت مجوز قطعی وزارت علوم در سال ۸۷ تأسیس شد تا بستر مناسبی برای تحصیل طالبان علم در معارف اهل بیت (ع) پدید آورد.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند، اظهار داشت: دانشگاه در ابتدا به پذیرش دانشجو در رشته کلام شیعه پس از آنکه سرفصل این رشته به همت کارشناسان خبره تدوین و از مجاری قانونی به تصویب رسید، پرداخت و هم اکنون رشته امامت در دوره دکترا همه ساله به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه دانشگاه برای مقطع دکترا در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در دو رشته کلام شیعه و فقه و مبانی حقوق اسلامی بدون آزمون از بین نخبگان علمی و استعداد‌های درخشان دانشجو می‌پذیرد، گفت: دانشگاه حداکثر معادل ۱۰% از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی ـ پژوهشی دوره روزانه دکترای تخصصی خود را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل و مورد تایید وزارت علوم (دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا پایان شهریورماه ۹۹ دانش آموخته شوند) بصورت مازاد بر ظرفیت پذیرش می‌کند.

قائم مقام دانشگاه امیرالمرمنین (ع) اهواز با بیان اینکه نباید بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی مقطع دکتری گذشته باشد، خاطرنشان کرد: پذیرش افراد مشمول در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است و مدارک مورد نیاز حداکثر تا دهم شهریورماه سال جاری به آدرس info@amiralmoemenin.ac.ir ارسال شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه پذیرش دانشگاه در مقطع ارشد در رشته‌های زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی، کلام شیعه و علوم قرآن و حدیث صورت می‌گیرد، عنوان داشت: ظرفیت پذیرش در هر کدام از رشته ها، دو نفر است و اسکن مدارک مورد نیاز تا دهم شهریورماه جاری به آدرس info@amiralmoemenin.ac.ir ارسال شوند.

سودانی با اشاره به اینکه دانشگاه در مقطع کارشناسی نیز برای سال تحصیلی جدید پذیرش خواهد داشت، عنوان داشت: پذیرش در رشته‌های فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی، اقتصاد، تاریخ اسلام، فلسفه و کلام اسلامی مقطع کارشناسی تا دو شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند، گفت: ثبت نام از طریق سایت سامانه سازمان سنجش امکانپذیر است.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین خاطرنشان کرد: اطلاعات از شرایط و زمان ثبت نام با مراجعه به سامانه دانشگاه به آدرس www. amiralmoemenin.ac.ir امکانپذیر است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه دانشگاه در مقطع کارشناسی به پذیرش دانشجو در رشته‌های فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی، اقتصاد، تاریخ اسلام، فلسفه و کلام اسلامی می‌پردازد، عنوان داشت: رشته‌های فقه و مبانی حقوق اسلامی، کلام شیعه، علوم قرآن و حدیث، زبان و ادبیات عرب در مقطع کارشناسی ارشد و کلام شیعه، فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع دکترا، پذیرش دانشجو خواهند داشت.

لازم به ذکر است، آیات موسوی جزایری و حیدری و ماندنی مواساتیان، سردار شهابی، علی مطوری، ناصر سودانی و حجج الاسلام جلال جابریان اصل، پیمان علی نژاد و عبدالباری جوانمردزاده، هیأت مؤسس دانشگاه امیرالمؤمنین هستند./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات