۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۶۰۶۶۵
امام جمعه ایلام:

بیانات مدبرانه رهبر انقلاب نسخه نجات کشور از وضعیت کنونی است

بیانات مدبرانه رهبر انقلاب نسخه نجات کشور از وضعیت کنونی است
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: نسخه نجات مملکت از وضعیت فعلی در داخل کشور و در بیانات جامع و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جایگاه خبرنگار در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و این قشر زحمت کش پل ارتباطی بین مدیران و مردم هستند و همواره به دنبال احقاق حقوق جامعه می باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: اهمیت صداقت در اخبار و نشر اخبار درست بسیار اهمیت دارد، تا جایی که خداوند متعال در آیه 6 از سوره مبارکه حجرات درباره درستی یک خبر می فرماید:«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ».

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: همچنین خبرنگار باید همواره دغدغه حل مشکلات را داشته باشد و به عنوان یک چهره مطالبه گر شناخته شود و هرگز اجازه ندهند که سلایق شخصی و یا جناحی بر اخبار و گزارش های وی تاثیرگذار باشند.

امام جمعه ایلام افزود: یکی دیگر از ویژگی های مهم و بارز برای هر خبرنگاری باید توجه به مصالح اجتماع باشد و در هنگام انتشار اخبار مصلحت جامعه را در نظر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: همچنین خبرنگاران نباید هرکس یا هر جریانی را به عنوان منبع موثق در اخبار خود نقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: یکی دیگر از مواردی که همواره به خبرنگاران گرامی یادآوری می شود، دوری آنان از افترا و تهمت است، البته نمی گوییم که خبرنگار منتقد نباشد، بلکه خبرنگار از پایه باید به دنبال کاستی ها و انعکاس آنها باشد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: خوشبختانه تمام ویژگی هایی که برای یک خبرنگار بیان شد؛ در بین خبرنگاران استان ایلام به عینه مشهود است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان بزرگترین الگوی مقاومت در برابر زورگویی های دشمنان در جهان شناخته می شود که این برای همه ما یک افتخار بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: باید گفت که نسخه نجات مملکت از این وضعیت در داخل خود کشور و در بیانات جامع و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نهفته است./1404/پ210/ب1

ارسال نظرات