۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۶۰۶۸۶
امام‌جمعه موقت بیرجند:

واقعه عاشورا روحیه ایستادگی در مقابل استکبار را تقویت می‌کند

واقعه عاشورا روحیه ایستادگی در مقابل استکبار را تقویت می‌کند
حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به فلسفه قیام عاشورا، گفت: واقعه عاشورا می‌تواند روحیه ایستادگی در مقابل استکبار را در ما تقویت کند.

حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام‌جمعه موقت بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های ماه محرم، اظهار داشت: باید مراسم‌های عزاداری به‌گونه‌ای برگزار شود که هیچ مشکلی برای سلامت مردم ایجاد نشود.

وی افزود: این مهم جز با ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک میسر نمی‌شود به همین دلیل هیئت‌های عزاداری ملزم به رعایت توصیه‌های بهداشتی به‌عنوان یک قانون هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: افراد مؤمن و متدین باید بیشتر از دیگران تابع قانون بوده و با اهتمام به رعایت قانون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی زبان دشمنان را کوتاه کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن در طول تاریخ با بهانه‌جویی‌های گوناگون تلاش کرده‌اند تا مراسم‌های عزاداری ماه محرم را تضعیف کرده و ارزش آن را پایین بیاورند که البته هر دفعه با هوشیاری مردم مؤمن و متدین تیر آن‌ها به هدف نخورده است.

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: در سال جاری و با شیوع بیماری کرونا دشمنان از کاه کوهی بلند ساخته و تلاش می‌کنند با ایجاد دوگانگی بین سلامت مردم و عزاداری حسینی سوگواری و عزاداری ماه محرم را زیر سؤال ببرند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با القاء این حس که در ایران کسی به مسائل بهداشتی و حفظ جان انسان‌ها توجهی ندارد و با عزاداری امام حسین جان مردم به خطر می‌افتد تلاش می‌کنند از این فرصت پیش‌آمده به خاطر بیماری کرونا حداکثر استفاده را کرده و مردم را نسبت به اسلام و آموزه‌های اسلامی بدبین کنند.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: ما نه‌تنها حق به خطر انداختن جان خود را نداریم بلکه ملزم به رعایت حقوق دیگران و حفظ جان مردم به‌عنوان یک حق‌الناس هستیم و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را به‌گونه‌ای برگزار کنیم که اعجاب دوست و دشمن برانگیخته شود.

امام‌جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: با توجه به اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) امربه‌معروف و نهی از منکر و قیام علیه ظلم و ظالم است امروز ما بیشتر از همیشه به الگو گیری از واقعه عاشورا نیاز داریم؛ چراکه دشمن ما استکبار و شیطان بزرگی همچون آمریکا است و واقعه عاشورا می‌تواند روحیه ایستادگی در مقابل استکبار را در ما تقویت کند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات