۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۶۰۷۲۱

افزایش تعداد مراسمات محرم برای جلوگیری از تجمعات در دستور کار است

افزایش تعداد مراسمات محرم برای جلوگیری از تجمعات در دستور کار است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بر افزایش تعداد مراسم ماه محرم در استان تاکید داریم تا از تجمعات در یک مکان جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان و تعدادی از مدیران استان برگزار شد اظهار داشت: شیوه نامه برگزاری مراسم ماه محرم و صفر توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان این شیوه نامه به فرمانداران در سراسر استان رسیده است گفت: ستاد محرم کرونا در استان کرمان تشکیل شده و پیگیری‌های لازم در این ارتباط را انجام می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه این شیوه نامه توسط وزارت بهداشت تهیه شده است افزود: تاکید ما بر برگزاری مراسم در فضای باز است و در فضای بسته برگزاری مراسم مذهبی ممنوعیت دارد.

وی با بیان اینکه شیوه نامه‌ای که تهیه شده در تمام استان یکسان است و هیچ تفاوتی برای مناطق گرمسیر و سردسیر وجود ندارد گفت: مدت مراسم حداکثر دو ساعت و با جمعیت محدود است.

حجت‌الاسلام حقانی با اشاره به اینکه جابه‌جایی هیئت‌ها ممنوع است و محل برگزاری مراسم باید ثابت باشد افزود: ستادهای کرونای شهرستانی در ارتباط با محرم روزانه تشکیل ‌شود.

وی با بیان اینکه برگزارکنندگان مراسم ماه محرم باید در سامانه بیرق ثبت‌ نام کرده و مجوز لازم را بگیرند گفت: بر برگزاری روضه‌های خانگی و خانوادگی در ایام محرم و صفر تاکید داریم و روحانی و مداح نیز برای این مراسم اعزام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه بر افزایش تعداد مراسم محرم تاکید داریم تا از تجمعات در یک مکان جلوگیری شود افزود: تبلیغات مراسم ماه محرم هیئت‌ها ممنوع است تا از تجمع در یک یا چند هیئت خاص جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ماه محرم ماه معنویت است و سلامت روان افراد در این ایام معنوی ایجاد می‌شود گفت: امیدواریم مراسم ماه محرم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و مشکلی برای عزاداران امام حسین(ع) پیش نیاید.

حجت‌الاسلام حقانی با تاکید بر اینکه تخلف یک هیئت را نباید پای تمام هیئات مذهبی بگذاریم افزود: در مجموع هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای کار هستند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ملاک برگزاری مراسم ماه محرم دستورالعمل ستاد ملی کرونا است اظهار داشت: برگزارکنندگان در سامانه بیرق ثبت‌نام کنند و بعد از بررسی محل برگزاری مراسم تایید می‌شود.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات