۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۶۰۸۰۱
حجت الاسلام فاضل تأکید کرد؛

ضرورت تبیین اهمیت پژوهش در سطح حوزه های علمیه

ضرورت تبیین اهمیت پژوهش در سطح حوزه های علمیه
دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران بر ضرورت تبیین اهمیت پژوهش در میان طلاب مدارس علمیه تأکید کرد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از ارسال 878 مقاله به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی خبر داد و با بیان این که از این تعداد اثر 510 اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران و 368 اثر مربوط به حوزه علمیه استان و بابل است، افزود: از نظر تعداد آثار ارسالی نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که زمان ارسال آثار به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران پانزدهم تیرماه امسال به پایان رسید، خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو مرحله مدرسه ای و استانی برگزار می شود که در مرحله نخست برای برگزاری به مدارس علمیه یک ماه و نیم فرصت داده شده است.

دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که دبیران مدرسه ای جشنواره علامه حلی تا آخر این هفته فرصت دارند آثار بررسی شده را به استان ارسال کنند، بیان داشت: آثار طلاب در سه مرحله در مدارس مورد ارزیابی قرار می گیرد و آثاری که امتیازهای لازم را کسب کردند برای ارزیابی استانی ارسال می شوند.

وی با اشاره به این که در جشنواره امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با عدم حضور طلاب در مدارس مواجه بودیم، ادامه داد: علیرغم این مشکلات میزان مقالات دریافتی از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که 50 داور مقالات طلاب را در جشنواره استانی علامه مازندران بررسی می کنند، خاطرنشان کرد: مقالات منتخب مدرسه ای را یک بار به صورت تفصیلی بررسی و معدل تفصیلی استان با منتخب مدرسه ای به عنوان امتیاز نهایی مقاله مورد نظر ثبت خواهد شد.

دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پژوهش در مدارس علمیه نسبت به سال های گذشته وضعیت مطلوب تری پیدا کرده است، گفت: اما همچنان تبیین ضرورت پژوهش در میان طلاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که در حال حاضر اساتید مسلط به پژوهش در سطح مدارس علمیه مازندران مشغول به فعالیت هستند، افزود: اگر ضرورت پژوهش در میان طلاب به خوبی تبیین و نهادینه شود می توان از این ظرفیت های بالقوه در جهت گسترش امر تحقیق و پژوهش در حوزه بهره گرفت.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به نگاه تحول خواه آیت الله اعرافی در سطح مدیریت حوزه های علمیه گفت: خوشبختانه در طول سال های اخیر خلأهای موجود در این خصوص شناسایی و در حال رفع شدن است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات