۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۶۰۸۳۸
بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین در آستانه فرا رسیدن ماه محرم؛

تبلور عقلانیت و دیانت در محرم امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی

تبلور عقلانیت و دیانت در محرم امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر رعایت مقررات و دستورالعمل های بهداشتی، تصریح کرد که محرم امسال با شکوه و عظمتی مضاعف برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام بیانیه ای صادر کرد و سوگواران سرور و سالار شهیدان را به رعایت توصیه ها و مقررات بهداشتی توصیه کرد.

متن این بیانیه که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ

ماه محرم، ماه حماسه، ایثار و شهادت، ماه احیا دین و تجدید عهد با سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهلبیت و اصحاب با وفای آن حضرت است. عاشورا، روز پیروی حق بر باطل، و رمز پیروزی خون بر شمشیر است و کربلا مسیر عزت‌خواهی و دفاع از حریم اسلام و شرافت و کرامت انسان‌ها است.

مکتب عاشورا و درس‌ها و پیام‌های جاودان آن، مکتبی زنده و پویاست که برای پیروان و رهروان آن‌، رسم چگونه زیستن را رقم می‌زند و حیات طیبه را به ارمغان می‌آورد، مکتبی است نورانی که عرفان و حماسه، عزت و آزادگی، ایثار و از خودگذشتگی را در دل و جان انسان‌ها، زنده نگه می‌دارد.

مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان، خیمه‌گاه معرفت و فهم دقیق و عمیق از دین و دین‌داری است، منزلگاه جان‌های خسته‌ای است که با عشق و دل‌سپردگی به مولای غریب و امام شهید خویش، اشک می‌ریزند و زمزمزمه ”یا لَیتَنی كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً” و فریاد ”لبیک یا حسین” را تکرار و تمرین می‌کنند.

مراسم‌‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم و صفر، جلو‌ه‌هایی با شکوه و بی‌نظیـر از پایبندی به اسلام عزیز است، اقتدا و تجدید عهد با ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام است تا درس‌ها و عبرت‌های عاشورا در جامعه زنده باشد و فرهنگ و معنویت ناب اسلامی در تمام دوران در جامعه پایدار بماند.

ماه محرم امسال نیز - به فضل الهی - مجالس عزا و اقامه شعائر حسینی با شکوه خاص خود و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار خواهد شد و مردم فهیم کشورمان با در نظر گرفتن آسیب‌های شیوع ویروس کرونا و همراهی دیانت و عقلانیت، ماه محرم امسال را با معرفتی بیش از پیش، برگزار می‌نمایند.

مجمع عمومی جامعه مدرسین ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفای آن حضرت، با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» برگزاری برنامه‌ها و مجالس عزاداری با حفظ و رعایت شیوه‌نامه‌های لازم‌الاتباع بهداشتی را امری ضروری می‌داند و بر این باور است که با استفاده و بکارگیری ظرفیت‌های فضای حقیقی و مجازی، ماه محرم امسال با شکوه و عظمتی مضاعف برگزار خواهد شد. ان‌شاءالله

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
۹۹/۵/۲۷

/924/د102/ف

ارسال نظرات