۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۸۸۱
آسمان سرخ، زمین ارغوانی (۱)

خلاقیت؛ رکنی مهم در ارائه سبک جدید برای اقامه عزا

خلاقیت؛ رکنی مهم در ارائه سبک جدید برای اقامه عزا
مدیر مؤسسه حدیث لوح و قلم درباره ضرورت عزاداری و حفظ جان انسان ها گفت: اگر خلاقیت داشته باشیم، می‌توانیم عزاداری محرم را طوری برگزار کنیم که سلامتی افراد حفظ شود.

حجت الاسلام علی گنج بخش، مدیر مؤسسه حدیث لوح و قلم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، درباره عزاداری محرم گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند، در مسأله عزاداری محرم، تابع ستاد مبارزه با کرونا هستیم و هر آنچه کارشناسان بهداشتی تشخیص دهند؛ ما باید تبعیت کنیم.

وی درباره ضرورت عزاداری و حفظ جان انسان‌ها تصریح کرد: مجلس اباعبدالله(ع) دارای اهمیت بسیار است که نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم و حفظ جان مردم هم دارای اهمیت است، اگر ابتکار به خرج دهیم می‌توانیم هم مجلس امام حسین(ع) را برگزار کنیم و هم مراقب سلامتی عزاداران باشیم.

مدیر مؤسسه حدیث لوح و قلم درباره برگزاری عزاداری به همراه حفظ جان انسان ها بیان کرد: عزاداری امام حسین(ع) و حفظ جان مردم اجتماع نقیضین نیست و جمع هر دو ممکن است؛ فقط بایستی خلاقیت به خرج داد.

وی درباره اهمیت تبعیت از دستورات ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت ابراز داشت: در مسائل تخصصی، باید اهل فن نظر دهند؛ در نظام اجتماعی هر بخش وظیفه‌ای مشخص و معین دارد که دستگاه سلامت هم بخشی از این نظام اجتماعی است و اگر نظام سلامت را مخدوش کنیم طبیعتا این نظام نمی‌تواند به وظیفه خودش به خوبی عمل کند.

حجت الاسلام گنج بخش به محدودیت های بهداشتی اشاره کرد و گفت: باب ابتکار و توسعه باز است؛ در محدوده ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا مشخص می‌کند، می‌توان ابتکار به خرج داد و شیوه عزاداری را تغییر داد و شور و شعور حسینی را با همین محدودیت‌ها برپا کرد.

حجت الاسلام گنج بخش به برگزاری عزاداری امام حسین(ع) به همراه حفظ جان افراد تأکید کرد و ابراز داشت: نباید عزاداری را تعطیل کرد و این بدین معنا نیست که نسبت به حفظ جان افراد بی توجه باشیم بلکه با خلاقیت و ابتکار می‌توانیم، عزاداری را با رعایت اصول بهداشتی برپا کنیم.

وی درباره احتمال تشدید سرایت ویروس کرونا در مجلس امام حسین(ع) بیان کرد: صرف احتمال خطر، نمی‌شود فعالیت ها را لغو کرد و احتمال خطر زمانی قابل اعتنا می باشد که عقلایی باشد و مسؤولان مربوطه این احتمال خطر را برای تمام فعالیت ها در نظر دارند و مختص عزاداری محرم نیست؛ به عنوان مثال برگزارکنندگان کنکور، مغازه ها و ادارات باید طوری فعالیت کنند که سلامت افراد به خطر نیفتد.

مدیر مؤسسه حدیث لوح و قلم اظهار داشت: احتمال خطر را می‌توان با ابتکار به خرج دادن کاهش داد به قدری که مطمئن شویم جان انسان‌ها به خطر نمی‌افتد./990/ت302/ف

ارسال نظرات