۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۶۰۹۰۳
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

وهابیون و فرقه شیرازی به دنبال تحریف مکتب کربلا هستند

وهابیون و فرقه شیرازی به دنبال تحریف مکتب کربلا هستند
حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که ایام محرم بهترین فرصت برای تبیین و شناخت ابعاد نهضت حسینی است، گفت: وهابیون و فرقه شیرازی به دنبال تحریف و تحریم نهضت کربلا هستند.

حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: تاسوعا و عاشورا خود یک مکتب هستند که دشمنان با تحریف تاریخ اسلام می خواهند این رویداد عظیم بشری را یک اتفاق ساده و قبیله ای جلوه دهند.

این استاد حوزوی ادامه داد: این برنامه همان ترفند وهابیون، فرقه شیرازی و... است که به دنبال تحریف و تحریم نهضت کربلا هستند.

وی با اشاره به اینکه سنت الهی بر این است که واقعه کربلا برای همیشه تاریخ زنده بماند، بیان داشت: نزدیک به 1400 سال است که خلفای بنی امیه، بنی عباس و... برای از بین بردن این واقعه تلاش های بسیار کرده اند، ولی این تلاش نتیجه عکس داشته است.

حجت الاسلام حسینی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام حسین (ع) به عنوان فرزند رسول خدا (ص) از عاقبت حضور در کربلا به خوبی علم داشت، ولی با وجود اطلاع ایشان از سرنوشت این سفر بی بازگشت، حضرت هرگز به خویش اجازه ندادند که در مقابل اراده حق تعالی قرار بگیرند.

این استاد حوزوی ادامه داد: امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش در گرمای سوزان دشت کربلا در مقابل سپاه 10 هزار نفری عمربن سعد قرار گرفتند، یعنی عملا جمع زیادی از مسلمانان که فریب زرق و برق یزیدان را خورده بودند در مقابل فرزند پیامبر صف آرایی کرده بودند که این نشان می داد دشمنان خدا با تبلیغات مسموم خود افکار جامعه آن زمان را به شدت تحت تاثیر قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: یزید می خواست که در گرمای سوزان دشت کربلا، نام و یاد امام حسین (ع) و یارانش را به دلیل دشمنی و کینه ای که از خاندان علی (ع) به دل داشت برای همیشه به فراموشی بسپارد، ولی این چنین نشد و تمام برنامه های یزید و سپاهیانش نتیجه عکس داد.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: باید گفت که یکی از معجزات خداوند متعال در دشت کربلا اتفاق افتاد، سپاهیان 10 هزار نفری عمربن سعد در مقابل امام حسین (ع)؛ 72 تن از یارانش و اهل بیتش شاید در ظاهر پیروز میدان بودند و بر جنازه های شهدا تاختند، ولی در بلندمدت دریافتند که بازنده اصلی این واقعه خودشان بودند که دیگر دیر شده بود و دست شان به خون فرزند رسول خدا آغشته شده بود.

این استاد حوزوی عنوان کرد: امروز باید مکتب کربلا، مکتب همه ما باشد، زیرا در مکتب امام حسین و کربلا، این درس آزادگی و حریت است که ما می آموزیم.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان ساخت: ایام محرم بهترین فرصت برای تبیین و شناخت زوایا و ابعاد نهضت حسینی است./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات