۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۹۱۵
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

بصیرت محرمی ملت ایران در فتنه‌ شیعه انگلیسی

بصیرت محرمی ملت ایران در فتنه‌ شیعه انگلیسی
استاد حوزه علمیه قم بی تأثیر بودن ویروس کرونا در مجالس محرم را غیر شرعی و غیر عقلانی دانست و گفت: شیعه انگلیسی متحجرین مقدس مآبی هستند که برای حذف اسلام ناب تلاش می کنند.

حجت الاسلام علی احتشام، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به افراطی‎گری جریان شیعه انگلیسی در رابطه با عزاداری محرم اشاره کرد و اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که همواره جریان تحجر و التقاط بسان قیچی، اسلام ناب را با برداشت‎های سوء و نادرست مورد هجمه قرار داده اند.

همسویی شیعه انگلیسی با وهابیت در وهن شیعه

حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: آنچه که امروز دستاویزی برای دشمنان شده، این است که هر جا بتوانند به هر طریقی با اهداف اسلام ناب مبارزه کنند و تشیع راستین را به چالش بکشند، ولو از زبان متحجرین کج سلیقه، این کار را انجام می‎دهند.

وی با اشاره به بصیرت ملت ایران در فتنه‌های مختلف، گفت: ملت ما همچنان که تابحال با بیداری و بصیرت خود در بحران‎های مختلف توانسته بین دین و انقلاب جمع کند، در این پدیده هم میان مراسم عزاداری امام حسین(ع) و گریز از این ویروس با اعمال راهکارهای بهداشتی، مراسم عزاداری محرم را به بهترین وجه برگزار خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم به همسویی جریان شیرازی و وهابیت اشاره و تصریح کرد: جریان شیرازی با جریان وهابیت همسویی دارد  و هر دوی اینها توسط استعمارگران جهت وهن اسلام تقویت شده اند.

وی به همسویی تشیع انگلیسی با دشمنان در وهن مذهب اشاره کرد و افزود: همانگونه که گروه وهابیت با تکفیر مسلمانان برخلاف بنیان‎های اصیل و مورد اجماع امت اسلام حرکت می‎کند، تشیع انگلیسی نیز در جهت اهداف انگلیس، آمریکا و اسرائیل جنایتکار گام برمی‎دارد و نسبت به ظلم و جنایت این ظالمان واکنشی نشان نداده و برائت جوئی نداشته است.

عزاداری در چارچوب عقل و وحی

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر نظر عقل و شرع نسبت به عزاداری ماه محرم تصریح کرد: شیعه انگلیسی متحجرین مقدس مآبی هستند که همانند اسلام آمریکایی برای حذف اسلام ناب تلاش می کنند؛ در صورتی که می توانیم طبق نظر مراجع بزرگوار، عزاداری با رعایت اصول بهداشتی برگزار کنیم.

وی بی تأثیر بودن ویروس کرونا در مجالس محرم را غیر شرعی و غیر عقلانی دانست و افزود: این که گفته می شود ویروس کرونا در مجلس حضرت سید الشهدا(ع) نمی تواند تأثیرگذار باشد، برداشت انحرافی از دین و بدون دلیل است و هیچ مبنایی از شریعت را نمی توان برای آن پیدا کرد، چرا که ائمه معصومین(ع) و انبیا عظام(ع) گاهی مبتلا به بیماری می‎شدند./822/ت302/ق

ارسال نظرات