۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۶۰۹۳۶
امام جمعه همدان:

زیرساخت‌های قرآنی تقویت شود

زیرساخت‌های قرآنی تقویت شود
امام جمعه همدان با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های آموزش و ترویج مفاهیم قرآنی در استان، گفت: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی وارد میدان شده و فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره مجازی قرآن و عترت اظهار داشت: تقویت زیرساختهای قرآنی در استان تنها وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همه تشکل های مردمی و خیران باید دست به کار شوند. 

وی با بیان اینکه قرآن بهترین دبستان برای نسل بشر محسوب می‌شود و جامعه امروزی بسیار نیازمند ادب آموزی در این مکتب است گفت: جامعه‌ای که با قرآن فاصله دارد به همان نسبت دچار فساد و تباهی می‌شود. 

امام جمعه همدان رویدادهایی همچون جشنواره قرآن و عترت را مقدمه‌ای برای پیوستن به قرآن دانست و گفت: استمرار و تداوم زیستن با قرآن موجب حیات طیبه و زندگی بابرکت می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: ایمان و عمل صالح از اثرات جشنواره قرآنی است و جوانان را باید به اینگونه رویدادهای مذهبی هدایت کرد تا آینده تضمین شده داشته باشند. 

وی با بیان اینکه قرآن ذکر الله است افزود: در تلاطم این روزگار که با بیماری و مشکلات اقتصادی عجین شده برای آرامش یافتن به قرآن نیازمندیم و همه باید این مهم را تجربه کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواهان جدی گرفتن آموزش مفاهیم قرآنی در تمام لایه‌های اجتماع شد و یادآوری کرد: هر چقدر از احکام الهی فاصله بگیریم به همان میزان به بلا و بزه کاری مبتلا می‌شویم. 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه دولت سالانه مبالغ هنگفتی را صرف نگهداری مجرمان در زندانها می‌کند تاکید کرد: اگر برای تربیت دینی و قرآنی فرزندانمان هزینه کنیم در آینده کشور دچار اینگونه تنگناها نمی‌شود. 

در این آیین علاوه بر تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت  از سه خانواده شهدای هنرمند استان شهید سردار سعید شالی، رضا گرجی و علی اکبر اکبری نیز تجلیل شد./1403/د102/ب1

ارسال نظرات