۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۶۰۹۵۸
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

علم دین بنیان سبب پیشرفت و رفع مشکلات جامعه می‌شود

علم دین بنیان سبب پیشرفت و رفع مشکلات جامعه می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی هدف علم فاخر است، گفت: دانش جدید بر پایه حفظ انسان، طبیعت و تعالی انسانی استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز که بدون حضور مدعوین در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: از مرحوم البرز به‌عنوان بنیان‌گذار وقف علمی یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم البرز توحید را به‌خوبی درک کرده بود، ادامه داد: با توجه به اقداماتی که مرحوم البرز در طول حیات خود انجام داد حکایت از درک عمیق وی از معنای رسالت انسان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی پیشرفت و عزت یک کشور را درگرو علم و دانش و حکمت آن جامعه دانست و اظهار داشت: به میزانی که در تولید علم کیفی، مفید و مؤثر موفق باشیم به همان مقدار کشور پیشرفت خواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه علم هدفمند است، عنوان کرد: اگر جامعه علمی بر اساس هدف‌گذاری که از سوی رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد تمدن نوین اسلامی ترسیم کردند حرکت کند بسیاری از ابهامات عملی و فکری رفع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمدن نوین اسلامی هدف علم فاخر و مفید است، گفت: انواع علوم می‌تواند در بستر و فضای تمدن نوین اسلامی فکر کند و فعالیت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: در حال حاضر ما وارد یک پارادایم تجربی شدیم پارادایمی که با آزمون‌وخطا همراه است و نخبگان باید به این تغییر پارادایم توجه کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ترکیبی و فیزیکی سایبری شدن علوم سبب نابودی فساد در جامعه می‌شود، عنوان کرد: سیستم فیزیکی سایبری در بخش‌های مختلف سبب ایجاد جامعه جدیدی می‌شود که کارگزاران آن دانشمندان و نخبگان خواهند بود.

وی افزود: پیام پارادایم دانش جدید حفظ انسان، طبیعت و تعالی انسانی است از این رو بعضی از کشورهای اروپایی هدف‌گذاری خود را در حکمرانی تقویت طبیعت قرار دادند؛ امروز برخی کشورها در توسعه فضای سبز باهم رقابت می‌کنند؛ ما باید به این دانش منتقل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان خاطرنشان کرد: علم و دین یک روح است و علمی که دین بنیان باشد سبب پیشرفت و رفع مشکلات جامعه می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات