۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۰۹۸۰

کانال انحرافی مروجان ترندسازی هشتگ

کانال انحرافی مروجان ترندسازی هشتگ
این روزها و در میانه جنگ تمام عیار رسانه‌ای، عده‌ای با سرگرم‌سازی فعالان رسانه‌ای در بازی ترندسازی هشتگ‌ها و گرفتن فیگور قهرمانان فضای‌مجازی، انرژی فکری فعالان این حوزه را به هدر داده و سعی در دادن آدرس غلط درباره میدان نبرد رسانه‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کانال اسرار پیدا در یادداشتی کوتاه به نقل از معصومه نصیری از راه‌اندازی هشتگ‌ها و ترند‌سازی‌های هدفمند در فضای شبکه اجتماعی توئیتر خبر داد.

در این یادداشت آمده است؛ 
این روزها و در میانه جنگ تمام عیار رسانه‌ای، عده‌ای با سرگرم‌سازی فعالان رسانه‌ای در بازی ترندسازی هشتگ‌ها و گرفتن فیگور قهرمانان فضای مجازی، انرژی فکری فعالان این حوزه را به هدر داده و سعی در دادن آدرس غلط درباره میدان نبرد رسانه‌ای دارند.

آدرسی غلطی که با ایجاد کانال انحرافی، باعث میشود فعالان دلسوز فضای مجازی به جای دقت در تشخیص عرصه نبرد و اقدام به هنگام، فریفته پیروزی در نبرد ترندسازی هشتگ ها شوند و موضوع و عرصه اقدام جدی را نادیده گرفته و دچار خطای راهبردی در اقدام رسانه ای شوند و در پی آن نیز نه تنها ندانند که خانه ای روی آب ساخته اند، بلکه احساس کنند برای انقلاب فعالیت کرده اند. چه فعالیتی؟! هشتگ ترند کرده اند؟!

در اینکه امروز در جنگ شناختی این نمادها، نشانه ها و کلمات هستند که قربانی می گیرند شکی نیست اما بحث بر سر مشغول‌سازی فعالان جبهه انقلاب در فضاهای رسانه ای دشمن است.

همانجا که با استبداد اطلاعاتی به شما اجازه نمیدهد صدایتان به جای برسد حتی اگر تصور کنید که صدایتان رسیده است.

این بحث در دو سطح قابل تامل است؛

ابتدا فعالان فضای مجازی جبهه انقلاب که نباید در میدان کسانی که ترندسازی هشتگ را بالاترین مرحله کار رسانه ای برای کشور می دانند، بازی کنند. کار رسانه ای باید از عمق و تحلیل برخوردار باشد و باعث افزایش آگاهی خودتان و مخاطبانتان شود. هشتگ بازی و هشتگ سازی نباید تنها هم و غم شما باشد.

سطح دوم ناظر به جریان شناسی فضای مجازی است. واقعا چه کسانی در پی دادن آدرس غلط به جوانان دلسوز کشور هستند تا با پرت کردن حواس آنها به موضوعات اکثرا نه چندان مهم، فرصت تعمق بر روی موضوعات اصلی را از آنها بگیرد.

بی پرده باید عرض کنم بازی هشتگ ها آنهم در زمین دشمن، مانع جدی برای قوی شدن در فضای مجازی است؛ همان نکته ای که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید کرده اند. فراموش نکنیم رهبر انقلاب اخیرا، نقدهایی نسبت به عملکرد نیروهای انقلابی در حوزه عدالتخواهی بیان فرمودندند" تحول‌خواهی اولا با «کارهای سطحی» میسر نیست و دیگر اینکه «تدریجی» است و نیازمند «صبوری» "

نکته قابل اشاره این است که رهبرانقلاب سالها پیش در پیامی کوتاه به جنبش عدالتخواهی آنها را به دو شاخص مهم توجه داده بودند: «اول بصیرت و دوم صبر.»

حال باید دید این تلاش شبانه روزی برای ترندسازی هشتگ ها آنهم در اتوبان یک طرفه توئیتر، چقدر منطبق با بصیرت و پرهیز ار امور سطحی مورد اشاره مقام معظم رهبری است.

ارسال نظرات