۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۰۱۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

قوه قضائیه حکم متخلفان شرکت هفت تپه را قاطعانه صادر کند

قوه قضائیه حکم متخلفان شرکت هفت تپه را قاطعانه صادر کند
آیت الله حیدری گفت: قوه قضائیه به دور از همه شانتاژ‌ها و فشارها دست متجاوزان را قطع و به تأمین منافع کارگران هفت تپه بپردازد و حکم قاطع پرونده را درباره متخلفان صادر کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه مطالبه خبرنگاران مصداق امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان داشت: بدون امر و نهی خبری از نظام اسلامی، عدالت اجتماعی و سلامت اخلاقی جامعه نخواهد بود و عمل به وظایف فردی تعطیل می‌شود، یکی از ارکان مهم امر به معروف مطالبه گری است که اصحاب رسانه استان بخوبی ورود کردند؛ البته در چنین مسیری با کارشکنی‌ها و اذیت‌هایی مواجه می‌شوند که نباید هراس داشته باشند.

متولی مدرسه علمیه الغدیر اهواز با بیان اینکه غیزانیه و هفت تپه مسائل مهم استان و کشور در زمان کنونی هستند، ادامه داد: از سال ۹۴ نسبت به واگذاری هفت تپه به بخش خصوصی نگران بودیم، آن زمان به رییس سازمان برنامه و بودجه عرض کردیم که با توجه به اطلاعات کسب شده این واگذاری نه تنها عواقب خوبی ندارد بلکه برای استان و کشور مشکلاتی خواهد آفرید، حتی به وزیر اطلاعات از عاقبت چنین واگذاری هشدار دادیم، اما هیچ توجهی صورت نگرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه به اصل ۴۴ قانون اساسی در برخی موارد همچون واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی، خیلی بد عمل شد، اضافه کرد: نتیجه واگذاری هفت تپه به بخش خصوصی را اکنون مشاهده می‌کنیم، در واگذاری شرکت به بخش خصوصی تجدیدنظر صورت بگیرد، دولت اگر نمی‌خواهد آن را به بخش دولتی بازگرداند حداقل به نهاد‌های امین نظام اسلامی و یا توسعه نیشکر استان تحویل بدهد.

آیت لله حیدری با اشاره به اینکه زمینه سازی برای حل مشکل شرکت هفت تپه در نتیجه پیگیری اصحاب رسانه است، ادامه داد: قوه قضائیه به دور از همه شانتاژ‌ها و فشارها، دست متجاوزان را قطع و به تأمین منافع کارگران بپردازد و حکم قاطع پرونده را درباره متخلفان صادر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان بی آبی در غیزانیه و مهاجرت ساکنان به مناطق حاشیه‌ای اهواز اذعان داشت: عدم اقدام سریع مسؤولان در این سال‌ها سبب وقوع چنین مشکلی شده است، با روشنگری اصحاب رسانه، فشار‌ها بر مسؤولان برای اقدامات افزایش پیدا کرد و هم اکنون شاهد انجام خدمات هستیم؛ همچنین حضور مسؤولان نهاد‌های مختلف و نمایندگان رهبری در استان برای پیگیری معضل غیزانیه قابل توجه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اطلاع رسانی صحیح سبب قرارگیری مسؤولان در مسیر صحیح خدمت رسانی شده است، گفت: رهبری بیان داشتند که مجلس خبرگان، حلقه وصل مردم و مسؤولان است؛ از این رو اعضای آن باید به مطالبه گری پرداخته و با گفتمان سازی و فرهنگ سازی، افکار صحیح را هدایت کنند تا مسؤولان بناچار به سوی خدمتگزاری سوق پیدا کنند.

متولی مدرسه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به استناد مسؤولان کشوری بر وفور آب در خوزستان اظهار داشت: غیزانیه بهترین مدعا در رد چنین سخنی است، نه تنها غیزانیه بلکه الوار گرمسیری، دهدز، نخیلات شادگان، آبادان و خرمشهر نشان می‌دهند که خوزستان مشکل جدی در کمبود آب دارد، ظهور ریزگرد‌ها که نتیجه انتقال بی رویه آب است، ضرر‌های بسیاری برای استان، سایر استان‌ها و نظام اسلامی به بار آورد.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه انتقال آب از استان تنها در راستای تأمین منافع برخی افراد و یک خطر بزرگ برای امنیت و رشد اقتصادی کشور است، اظهار داشت: کسی با انتقال آب شرب مخالفت ندارد، اما نباید به بهانه آب شرب، چندین برابر آب برای مصارف صنعتی، کشاورزی، فضای سبز و طرح‌های غیرقانونی که در شورای عالی آب تصویب نشده است، منتقل شود.

وی با بیان اینکه رییس جمهور در نخستین سفرش به خوزستان بطور صریح برداشت آب از سرشاخه‌های کارون به سایر استان‌ها را جز برای مصارف شرب ممنوع اعلام کرد، عنوان داشت: طرح سولگان از سوی سازمان محیط زیست تأیید شده است، طرحی که برای باغ‌های پسته یک خانواده مشهور در رفسنجان کرمان با ظرفیت ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال در نظر گرفته شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آب انتقالی به باغ‌های پسته این خانواده معروف به اندازه آب شرب و کشاورزی دو شهرستان خوزستان است، خاطرنشان کرد: کار مطالعاتی طرح در حال اجرا، اما انجام نشده است، ضمن اینکه در طرح بهشت آباد که در روز آخر دولت آقای خاتمی تصویب شد، بنا بود تا یک میلیاد و صد میلیون مترمکعب از کارون و کرخه منتقل شود که در دولت احمدی نژاد به ۵۸۰ میلیون مترمکعب تقلیل پیدا کرد و اجرا نشد.

متولی مدرسه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به اینکه دولت کنونی طرح بهشت آباد را اجرایی کرده و ظرفیت تونل را به ۷ میلیارد مترمکعب افزایش داده است، گفت: انتقال بی رویه آب ظلم به خوزستان و کشور وارد خواهد کرد، ضربه پذیری امنیت ملی با انتقال بی رویه آب صورت خواهد گرفت.

آیت الله حیدری در پایان به میزان آب تخصیص داده شده برای مصرف شرب و کشاورزی استان، وعده‌های مسؤولان کشوری در جلوگیری از انتقال بی رویه آب، نقش استان خوزستان در اقتصاد مقاومتی و ضرورت احیای زمین‌های کشاورزی استان و میزان اشتغال و تولید حاصل از آن‌ها اشاره کرد./۹۴۵۶/پ210/ب1
ارسال نظرات