۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۶۶۱۰۱۷
حجت الاسلام جنتی:

مبلغان واقعیت دنیای غرب را برای مردم تبیین کنند

مبلغان واقعیت دنیای غرب را برای مردم تبیین کنند
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مشکلات امروزی نتیجه تزریق تفکر غربی در مدیریت جامعه است، گفت: مبلغان واقعیت دنیای غرب را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جنتی استاد حوزه علمیه قم عصر امروز در همایش مجازی طلایه داران تبلیغ با اشاره به اینکه نخستین و مهمترین مأموریت شیطان ایجاد گسست اجتماعی است، گفت: اگر میان آحاد بشر اختلاف ایجاد شود ضربه پذیر خواهند شد، از همین جهت شیطان نیز همواره تلاش می کند انسان ها را از همدیگر جدا سازد.

وی همراهی، همدلی و پیوند اجتماعی را از برنامه ها و اقدامات مهم انبیای الهی برشمرد و ادامه داد: اگر انسان ها با همدیگر متحد نباشند بدون شک طعمه شیاطین می شوند و به هلاکت خواهند رسید.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه اتحاد و اجتماع امت اسلامی راهبرد اساسی انبیا و اوصیای الهی بوده است، تأکید کرد: در سیره اهل بیت(ع) مشاهده می کنیم که همواره در راستای یکپارچگی امت اسلام حرکت می کردند و همواره نسبت به خطر تفرقه هشدار می دادند.

این پژوهشگر عرصه تبلیغ دین با اشاره به اینکه بر اساس روایات تنها راه سعادت امت اسلامی همدلی و یکپارچگی است، اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه همدلی و همبستگی اجتماعی بود.

وی به نقش عزاداری ماه محرم و صفر در پیروزی و بقای انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری سبب شد تا مردم حول محور اباعبدالله(ع) گردهم آمده و با همبستگی اجتماعی انقلاب را به ثمر نشاندند؛ بر اساس رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی اگر نسبت به مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) کوتاهی کنیم انقلاب با خطر مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام جنتی با تأکید بر اینکه اجتماع دل ها حول محور امام حسین(ع) شکل می گیرد، عنوان کرد: شعاع محبت اباعبدالله(ع) هر روز در حال گسترش در سراسر جهان است؛ آتش عشق به امام حسین(ع) قلوب انسان ها را به یکدیگر پیوند می دهد.

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه نهادینه سازی فرهنگ عاشورا مشکلات جامعه را حل می کند، بیان کرد: ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم که همواره مردم به ویژه طلاب، روحانیون، بسیجی ها و نیروهای جهادی با الهام از مکتب حسینی و ایثار، توطئه های دشمن را خنثی و مشکلات جدی کشور را حل کرده اند؛ دفاع مقدس، جهاد علمی، مقابله با توطئه های استکباری، مبارزه با کرونا نمونه هایی از این ایثار و گذشت مردم کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز با توطئه های دشمن و ناکارآمدی برخی مسؤولان اعتماد اجتماعی را خدشه دار کرده است، اظهار کرد: امروز تبلیغات دشمن از یک سو و خدشه به اعتماد اجتماعی از سوی دیگر برخی افراد را به سوی فردگرایی کشانده و سبب شده دیگر توجهی به منافع اجتماعی نداشته باشند؛ بسیاری از احتکارها و مشکلات اقتصادی ناشی از عدم اعتماد اجتماعی و منفعت طلبی های فردی است.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه مبلغان باید همبستگی اجتماعی مردم را تقویت کنند، بسیاری از آسیب های اجتماعی را نتیجه فردگرایی دانست و افزود: در مقابل تبلیغات دشمن باید در راستای تقویت همبستگی اجتماعی و نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مشکلات امروزی نتیجه تزریق تفکر غربی در مدیریت جامعه است، عنوان کرد: امروز غربی ها از منفعت طلبی فردی به عنوان یک درد اجتماعی رنج می برند و تلاش دارند آن را پنهان سازی کنند؛ ما باید پشت صحنه تفکر غربی ها و واقعیت دنیای مردن را برای مردم تبیین کنیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات