۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۶۱۰۱۹
عصر امروز؛

همایش مجازی طلایه داران تبلیغ به کار خود پایان داد

همایش مجازی طلایه داران تبلیغ به کار خود پایان داد
همایش سه روزه طلایه داران تبلیغ که به صورت مجازی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، عصر امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش سه روزه طلایه داران تبلیغ که به صورت مجازی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، عصر امروز به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، آیت الله میرباقری و حجج اسلام والمسلمین طائب، قمی، پناهیان و عالی از سخنرانان این همایش مجازی بودند که در روزهای گذشته مباحث خود را ارائه دادند.

«هم‌بستگی و مسؤولیت اجتماعی»، «امتحان عظیم مواسات در آستانه ظهور»، «تحول خواهی و عبور از دوران غرب گرایی»، «گسست اجتماعی دنیای مدرن» و «تحکیم پیوندهای مقدس» از جمله مباحث مطرح شده در این همایش مجازی بود.

در زیر بخش هایی از مباحث ارائه شده در همایش مجازی طلایه داران تبلیغ را مرور می کنیم:

در مسیر انقلابی گری ایستایی و توقف معنا ندارد

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان جامعه آمادگی تحول آفرینی را در وجود خود دارند، ابراز کرد: این استعداد نهفته را باید شکوفا سازیم؛ بسیاری از شهدای ما نوجوان بودند و این نشان می دهد نسل نوجوان آماده تحول خواهی و تحول آفرینی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در مسیر انقلابی گری ایستایی و توقف معنا ندارد، تأکید کرد: با توجه به سیره اهل بیت(ع) در می یابیم که این بزرگواران با آن که در اوجه قله معرفت و انسانیت قرار داشتند، باز هم تحول خواه بودند و در راستای پیشرفت های معنوی تلاش می کردند.

وی با بیان اینکه باید گفتمان تحول خواهی را در جامعه نهادینه کنیم، ادامه داد: روحانیت به ویژه مبلغان باید در مسیر تحول خواهی به گونه ای گام بردارند که رهبر معظم انقلاب تنها نمانند؛ امروز ایشان علم تحول خواهی را برافراشته اند و ما باید از آن حمایت کرده و در راستای تبیین آن تلاش وافر داشته باشیم.

همه کرامت های انسانی بر محور امام معصوم(ع) در جامعه شکل می گیرد

آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه غرب مدرن فساد را به قله رسانده است، عنوان کرد: دست های پشت صحنه قدرت مستکبران از طریق کرونا می خواهد انسان را در سیاه چال فضای تخیل فرو ببرد؛ اگر انسان ها هوشیار نباشند بدون شک این پدیده سال ها به طول خواهد انجامید، زیرا سلطه گران سلامت جامعه جهانی را گروگان گرفته و انسان ها را از این طریق وارد فضای حکمرانی مجازی می کنند؛ البته این بدان معنا نیست که در جامعه غرب افراد نوع دوست و حق مدار وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مقابل دنیای از هم گسیخته مدرن، شکل گیری اخوت ایمانی در دستگاه انبیای الهی وجود دارد، بیان کرد: گسترش کرامت، اخلاق و آزادی جز در سایه تکیه بر حضرت حق محقق نمی شود؛ اگر به مبانی انبیا و اولیای الهی توجه کرده و به آنها عمل کنیم بدون شک به منبع کرامت و رحمت متصل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه همه کرامت های انسانی بر محور امام معصوم(ع) در جامعه شکل می گیرد، گفت: زیر مجموعه های ابلیس که دارای صفات رذیله هستند، هیچگاه دارای صفات نیکو نخواهند بود؛ امروز دنیای غرب مظهر تفکر شیطانی است، زیرا پا به خاک کشورهای دیگر گذاشته، ملت ها را تحقیر کرده و منافعشان را غارت می کند؛ دنیای غرب می خواهد ما تا ابدالدهر عبد آنها باشیم.

امروز صمیمیت اعضای خانواده با فضای مجازی از بین رفته است

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که امروز صمیمیت اعضای خانواده با فضای مجازی از بین رفته است، تأکید کرد: امروز دشمن از طریق فضای مجازی فرزندان را از کانون گرم خانواده جدا می کند؛ گاهی برخی تحقیق ها گزارش می دهند که اعضای خانواده در روز کمتر از 15 دقیقه برای همدیگر وقت می گذارند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به هجمه دشمن به ارتباط میان اعضای جامعه ایمانی با ولی خداوند اشاره و بیان کرد: اگر افراد جامعه ایمانی از ولی خدا جدا شوند استعدادهایشان شکوفا نخواهد شد، از این رو تنها راه رسیدن به مقام قرب الهی پیوند با اولیای الهی است؛ به بیان دیگر رشد استعدادهای انسان و تنها راه رسیدن به قرب الهی در گرو اتصال معنوی به ائمه معصومین(ع) و معیت با ولی خداوند است، از همین جهت مورد هجمه شیاطین قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مجالس عزاداری محرم انسان را با ولی خداوند پیوند می دهد، تأکید کرد: مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) در طول تاریخ سرمنشأ بصیرت افزایی بوده و مؤمنان را حول محور ولایت کنار یکدیگر جمع می کند؛ ولی جامعه قدرت های مؤمنان را جمع می کند تا در برابر دشمن و استکبار بایستند، از این جهت دشمن ولایت اجتماعی را مورد هدف قرار داده و نمی گذارد مؤمنان با اتحاد حول محور ولی خدا بصیرت پیدا کنند.

گفتنی است، همایش طلایه داران تبلیغ همه ساله در آستانه فرارسیدن ماه محرم به صورت حضوری از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شد، اما امسال بخاطر محدودیت های کرونایی به صورت مجازی برگزار شد تا ره توشه ای برای مبلغان ماه محرم باشد.

این همایش مجازی از شنبه ۲۵ مرداد تا ۲۸ مرداد در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به آدرس http://mobasheran.org یا http://shabaketabligh.ir/ به محتواهای تبلیغی ارائه شده دسترسی داشته باشند.

قابل ذکر است، حجت الاسلام جنتی محب معاون اداره کل اعزام مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی در گفت وگویی اعلام کرده است که مسأله ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور زمینه اعزام و اسکان مبلغ را در تمام نقاط کشور فراهم خواهند کرد./841/پ202/ق

ارسال نظرات