۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۰۵۵
معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات خبرداد؛

ارسال بیش از ۹۳۰۰ اثر به دبیرخانه «طرح جامع بهار در خانه» مرکز خدمات

ارسال بیش از ۹۳۰۰ اثر به دبیرخانه «طرح جامع بهار در خانه» مرکز خدمات
حجت الاسلام والمسلمین جدیری گفت: بیش از ۹ هزار نفر در «طرح جامع بهار در خانه» شرکت کردند و حدود ۹۳۰۰ اثر به دبیرخانه این طرح ارسال شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر جدیری با اشاره به شعار سال 1399 این مرکز با عنوان «شتاب در هدفمندی و غیرحضوری کردن خدمات» بیان داشت: تلاش همه مسؤولان و کارکنان این مرکز آن است که بر اساس این شعار سال و همچنین با توجه به وضعیت عمومی کشور در همه‌گیری ویروس کرونا، اغلب خدمات خود را به صورت غیر حضوری به جامعه هدف ارائه کنند.

وی افزود: به همین دلیل است که برنامه‌ریزی برای اصلاح برخی فرآیندها آغاز شده و ادامه دارد تا مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بتواند به بهترین شکل ممکن و اغلب به صورت غیرحضوری در خدمت جامعه هدف خود باشد.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ادامه به تشریح طرح جامع «بهار در خانه» پرداخت و با بیان گزارشی از اجرای این طرح گفت: این طرح پس از شیوع ویروس کرونا و با اهدافی مانند تشویق جامعه هدف به ماندن در خانه و قطع زنجیره ویروس، افزایش تعامل والدین و فرزندان در خانواده‌ها و همچنین استفاده معنوی هرچه بیشتر از ایام ماه‌های مبارک شعبان و رمضان و افزایش نشاط معنوی در فضای جامعه طلاب برنامه‌ریزی شد تا یکی دیگر از اهداف همیشگی مرکز یعنی شناسایی استعدادها در میان جامعه هدف نیز دنبال شود.

وی اضافه کرد: برای افزایش کیفیت اجرای این طرح، جلسات مختلف و متنوعی با همکاران معاونت، همکاران مرکز و همچنین برخی دیگر از کارشناسان و متخصصان اجرای مجازی برنامه‌های فرهنگی برگزار شد تا بهترین برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شود.

حجت الاسلام جدیری گستردگی این طرح را از ویژگی‌های مهم و برجسته آن دانست و خاطر نشان کرد: این طرح در هفت زنگ و بالغ بر 40 برنامه طرح‌ریزی شد تا بتواند همه اعضای خانواده جامعه هدف و تقریباً تمامی سلیقه‌های آنها را پوشش دهد.

وی افزود: پس از نهایی شدن برنامه‌های این طرح و طراحی پوستر برای هر یک از زنگ‌ها، اطلاع‌رسانی‌های متنوعی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز، اطلاع‌رسانی پیامکی و همچنین اطلاع‌رسانی از طریق مجله الکترونیک خانواده مرکز و پیام‌رسان‌های مجازی انجام شد تا جامعه هدف در جریان جزئیات طرح قرار گیرند، البته اطلاع‌رسانی از طریق پیام‌رسان‌های مراکز استانی نیز بخش دیگری از این اطلاع‌رسانی‌ها بود.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: پس از آن، دریافت آثار از سراسر کشور آغاز شد و در نهایت بیش از 9 هزار شرکت‌کننده، حدود 9300 اثر به مرکز ارسال داشتند که پس از جمع‌بندی و داوری آثار بر اساس رده‌های سنی مختلف، برندگان معرفی شدند و ان شاء الله تا پایان مرداد ماه، همه این برندگان جوایز 500 هزار ریالی تا 5 میلیون ریالی خود را دریافت خواهند کرد.

وی درباره کیفیت آثار رسیده گفت: برخی داوران این طرح از برخی آثار ارسالی شگفت زده شدند، همین امر سبب شد تا این داوران با این استعدادهای برتر در تماس بوده و از آنان برای فعالیت در برخی عرصه‌های فرهنگی هنری دعوت به عمل آورند.

حجت الاسلام جدیری سپس در تشریح زنگ‌ها و برنامه‌های مختلف طرح جامع «بهار در خانه» بیان داشت: زنگ اول این طرح با عنوان «بهترین پناه» تلاش داشت تا در 12 بخش، فضای معنوی ماه‌های مبارک شعبان و رمضان را در بین اعضای خانواده طلاب تقویت کند که در این 12 بخش مانند اذان یا مسابقه دعای سلامتی امام زمان (عج)، حدود 800 اثر به مرکز ارسال شد.

وی افزود: زنگ دوم با عنوان «رنگین کمان» شامل رشته‌های خوشنویسی، طراحی تمثال شهدا بالأخص تمثال شهید سلیمانی، کاریکاتور کرونا و نقاشی مذهبی و اعیاد بود که جمعاً بیش از هزار و 100 نفر در آن شرکت کردند و هزار و 370 اثر فرستادند.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زنگ سوم این طرح را مسابقه کتاب‌خوانی «یار مهربان» عنوان کرد و گفت: حدود 5 هزار شرکت‌کننده در این بخش کتاب‌هایی مانند «تن تن و سندباد»، «سلام بر ابراهیم»، «سبک‌های ارتباطی والدین با فرزندان»، «تربیت چه چیز نیست؟» و «همسفران تا بهشت» را در کنار «وصیت‌نامه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (ره)» مطالعه کردند که آمار نشان می‌دهد این حجم از شرکت‌کنندگان، بیش از 375 هزار صفحه کتاب مطالعه کرده‌اند که جای تقدیر و خوشحالی دارد.

وی سپس به زنگ چهارم این طرح یعنی زنگ ورزش برای پسران و پخت نان و شیرینی برای دختران با حدود 600 اثر از 352 شرکت‌کننده اشاره کرد و بیان داشت: زنگ پنجم و ششم طرح جامع «بهار در خانه» نیز به ترتیب زنگ «قلم طلایی» (بخش شعر، خاطره و دلنوشته) و زنگ «به سوی آسمان» (بخش آموزشی و مهارتی) بود که 146 اثر در زنگ پنجم و 263 اثر در زنگ ششم دریافت شد.

حجت الاسلام جدیری ادامه داد: این شش زنگ به پایان رسیده و برندگان نیز مشخص شده‌اند؛ اما زنگ هفتم یعنی موضوع «مشاوره تلفنی خانواده» با توجه به استقبال انجام شده در فصل بهار، یعنی ثبت حدود 2 هزار تماس و مشاوره، همچنان ادامه دارد و جامعه هدف می‌توانند با استفاده از سرشماره 31200، از این مشاوره تلفنی خانواده بهره ببرند و مسائل خود را با کارشناسان و متخصصان حوزوی روانشناس در میان بگذارند.

وی به برخی برنامه‌های مجازی این معاونت در تابستان جاری اشاره کرد و گفت: مسابقه کتاب‌خوانی بانوی آفتاب مربوط به ولادت حضرت معصومه(س)، مسابقه کتاب‌خوانی پاسداشت حریم همسر (ویژه روز مباهله و روز خانواده)، ارسال عکس و فیلم به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) ویژه فرزندان دختر از جشن خانگی طلاب و برگزاری جشن خانگی ویژه دهه ولایت و ارسال عکس و فیلم کوتاه از این جشن‌ها، از جمله برنامه‌های تابستانی معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بوده است؛ ضمن آن که برپایی روضه‌های خانگی و تهیه عکس و فیلم کوتاه از این روضه‌ها در ایام کرونا از دیگر برنامه‌های این معاونت خواهد بود که شرکت‌کنندگان در آن نیز مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام جدیری در پایان گفت: طلاب و خانواده روحانیون سراسر کشور توجه داشته باشند که آموزش‌های مهارتی به صورت مجازی برای فرزندان پسر و دختر این عزیزان به صورت جداگانه و در رشته‌های مختلف همچنان ادامه دارد و خانواده‌ها می‌توانند از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی استانی یا ستاد مرکز خدمات از نحوه ثبت‌نام کلاس‌ها و موضوعات اطلاع حاصل کنند./1350/د102/ق

ارسال نظرات