۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۰۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

حیاط مدارس و فضای باز اماکن ورزشی و ادارات به عزاداری‌ها اختصاص یابد

حیاط مدارس و فضای باز اماکن ورزشی و ادارات به عزاداری‌ها اختصاص یابد
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: با توجه به شرایط کنونی و ضرورت‌های بهداشتی محرم امسال، نیاز است که فضا‌هایی مانند اماکن ورزشی روباز و حیاط مدارس به عزاداری اختصاص یابد.
به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام علی شکری صبح امروز در هشتمین جلسه ستاد محرم استان سمنان به میزبانی استانداری با موضوع بررسی عملکرد دستگاه‌های عضو، ضمن بیان اینکه هماهنگی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم الزامی است، بیان کرد: در سطح استان نیاز است تا هماهنگی‌های بهتری در زمینه برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) صورت گیرد.

وی خواستار تعامل بهتر دستگاه‌های اجرایی و دست اندر کاران برگزاری مراسم عزاداری محرم شد و افزود: نیاز است تا با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها بتوانیم ارائه خدمات بهتری به عزاداران حسینی بدهیم.

رییس ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان، با اشاره به در اختیار قرار دادن فضا‌های روباز دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: حیاط مدارس، اماکن ورزشی روباز، فضای باز ادارات و… با تعامل بهینه به هیئت‌های عزاداری داده شود تا شاهد برگزاری باشکوه مراسم محرم با رعایت پروتکل‌ها باشیم.

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه معاون وزیر بهداشت روز گذشته از ممنوعیت تمام مراسم عزاداری در مکان‌های مسقف خبر داد، اضافه کرد: این موضوع اهمیت عزاداری در فضای باز را گوشزد می‌کند.

وی افزود: بعضاً در سطح استان شاهد هستیم که گزارش‌هایی مبنی بر عدم همکاری برخی دستگاه‌ها برای اعطای فضا‌های روباز ارسال می‌شود همچنین برخی دستگاه‌های اجرایی برای در اختیار گذاشتن فضای باز مشکلی ندارند، اما از ارائه برق، آب، سرویس بهداشتی و… امتناع ورزیدند در نتیجه باید تعاملات بیشتر شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: اگر قرار است برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با حفظ سلامت را شاهد باشیم می‌بایست از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی نهایت بهره را ببریم./۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات