۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۱۱۹۷
رییس اوقاف و امور خیریه بندرعباس خبر داد؛

توزیع بیش از ۳۰۰ بسته بهداشتی بین هیئات و بقاع متبرکه

توزیع بیش از ۳۰۰ بسته بهداشتی بین هیئات و بقاع متبرکه
هرمزگان - کریمی از توزیع بیش از ۳۰۰ بسته بهداشتی رایگان بین هیأت‌های مذهبی و بقاع متبرکه این شهرستان در قالب طرح شمیم حسینی خبر داد.

محمد کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم ملزم به رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا بوده و بر همین اساس طی فراخوانی از هیات های مذهبی در شهرستان از آنها دعوت شد تا در فضای باز امامزادگان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه عزا کنند.

وی یادآور شد: اداره اوقاف شهرستان بندرعباس برای برپایی جلسات و مراسم سوگواری سالار شهیدان در ماه‌های محرم و صفر با فضا سازی و امکانات اولیه آمادگی دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس بیان کرد: هیات امامزاده سید مظفر(ع)، هیات امامزاده شاه محمد تقی(ع) و هیات امامزاده سید کامل (ره) از جمله هیات هایی هستند که در فضای باز با رعایت نکات بهداشتی به عزاداری می‌پردازند.

کریمی با بیان اینکه ولایت مداری و اطاعت از ولی فقیه مهم ترین درس عاشورا به شمار می رود، گفت: لبیک هیات های عزاداری در ماه محرم به فرمایشات رهبر انقلاب در تبعیت از ستاد ملی کرونا به معنای واقعی شور و شعور حسینی در اجرای مراسم خواهد بود.

وی بیان داشت: طرح شمیم حسینی سال ۹۹ از رویکرد نمایشگاهی به رویکرد تهیه و توزیع بسته های غذایی بهداشتی به منظور تعظیم شعائر حسینی، ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان خیراندیش و همچنین ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مومنانه به اقشار کم برخوردار، اجرا می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس اضافه کرد: اجرای آئین‌های سنتی که هر ساله ویژه محرم در امامزادگان برگزار می‌شود ممنوع بوده و اجرای دیگر مراسم‌ها به ویژه این ایام حداکثر باید دو ساعت در فضای باز و بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت روضه خوانی انجام گیرد.

کریمی در خصوص پخت و توزیع نذورات گفت: با توجه به اینکه وقف‌هایی برای عزاداری امام حسین وجود دارد و نمی‌توان نیت واقف را زمین گذاشت از توزیع اطعام در بین عزاداران در امامزادگان جلوگیری به عمل می‌آید و توزیع نذورات گرم صرفاً درب منازل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی در پایان ابراز کرد: بسته بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی می باشد که ارزش ریالی هر پک بهداشتی 3 میلیون ریال است که این اولین مرحله از توزیع است./851/ت310/ب1

ارسال نظرات