۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۶۱۱۸۵
مدیرکل اوقاف هرمزگان خبر داد؛

آمادگی ۴۰ بقعه برای برپایی مراسم عزاداری در فضای باز

آمادگی ۴۰ بقعه برای برپایی مراسم عزاداری در فضای باز
هرمزگان - حجت الاسلام مهدیان از آمادگی ۴۰ بقعه هرمزگان برای برپایی مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان در فضای باز با رعایت نکات بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، ماه محرم را اوج عرض ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: باید آگاه باشیم و بدانیم که درعین‌حال که مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) اهمیت دارد، حفظ بهداشت و سلامت اعضای جامعه نیز مهم است.

وی با تأکید بر اینکه محرم، ماه وحدت همه ظلم‌ستیزان است، افزود: این موضوع مهم محور وحدت شیعه و خاستگاه بقای انقلاب ماست. امسال شرایط خاصی به لحاظ بهداشتی ایجادشده و استان ما طی ماه‌های گذشته درگیر ویروس کرونا شده است و از این جهت از همه پزشکان، پرستاران و کادر جهادی که سلامت مردم را تأمین می‌کنند قدردانی و تشکر می‌کنم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه‌های محرم باید در فضای باز انجام شوند بسیاری از امامزادگان این امکان را دارند و امسال در 40 امامزاده برنامه عزاداری برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام مهدیان از توزیع بسته‌های معیشتی به‌جای اطعام عزاداران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی های صورت گرفته که بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع کنیم که از محل موقوفات و از محل مشارکت‌های مردمی و متولیان موقوفات غیرمتصرفی انجام می شود.

وی بیان کرد: امسال طبخ غذا به کمترین وجه اتفاق می‌افتد و فقط برای موقوفه‌ها و نذوراتی است که صراحتاً به موضوع طبخ غذا اشاره کرده باشند و آن هم برای مجاوران امامزادگان و همچنین کادر بیمارستان‌ها و با رعایت مسائل و موارد بهداشتی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: برپایی هر گونه مراسم در امامزادگان و بقاع متبرکه را منوط به دستورالعمل ستاد ملی کرونا می داند و از اجرای برنامه هایی که در آن تجمع باشد و سلامت جامعه را تهدید کند جلوگیری بعمل می آورد.

حجت الاسلام مهدیان از توزیع ماسک در ایام محرم امسال خبر داد و افزود: حمایت از هیئت شاخص و توزیع ماسک در بین هئیت های مذهبی، برگزاری برنامه تعویض پرچم و سیاه پوشان در بقاع متبرکه و ویژه‌برنامه علمدار ولایت یادبود سردار سلیمانی در شب تاسوعا در امامزادگان اجرا خواهد شد.

وی گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته با صداو سیما 30 برنامه سخنرانی و مداحی در جوار امامزاده سید مظفر(ع) در حال ضبط است که از اول محرم قبل از نماز ظهر و عصر و نیز مغرب و عشاء از سیمای مرکز خلیج فارس پخش خواهد شد./851/د102/ب1

ارسال نظرات