۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۵۸۱۷۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

عزاداری های محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان برگزار می‌شود

عزاداری های محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان برگزار می‌شود
حجت الاسلام انصاری راد گفت: برنامه های ماه محرم در سال جاری با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی ستاد محرم در بندرعباس با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت بی نظیر ماه محرم در راستای توسعه و گسترش فرهنگ دینی اظهار کرد: تبلیغات دینی در ماه محرم باید به گونه ای باشد که همه بتوانند از برکات آن بهره ببرند.

وی افزود: برگزاری مجالس و محافل اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) از اهمیت بسیاری برخوردار است، باید با افزایش شعور اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی برای پرشور برگزار شدن محافل دینی تلاش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه ماه محرم و صفر فرصت استثنایی برای تبلیغ است به ویژگی خاص محرم امسال اشاره داشت و تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع شیوع ویروس کرونا، نیازمند بررسی جلسات متعدد کارشناسی هستیم.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به نقش ماه محرم و صفر در احیای دین مبین اسلام، گفت: به فرموده امام راحل؛ محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است از این رو مراسم دهه محرم و صفر در سال جاری باید با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به نحو احسن برگزار شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین، مدیون ماه محرم هستیم، بیان داشت: مردم ولایتمدار در ماه های محرم؛ ماه ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی به صورت خودجوش به عزاداری پرداخته و در راستای توسعه و گسترش این فرهنگ ناب گام بر می دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به تبیین فلسفه عزاداری در ماه محرم پرداخت و بیان داشت: هدف اصلی هیمن است که از رهگذر ماه محرم و عزاداری، به مطالبات دینی دست یابیم.

حجت الاسلام انصاری راد اضافه کرد: در شرایط کنونی، با مطالبات مردمی مبتنی بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم روبه رو هستیم و تأکید ستاد ملی نیز همین است. مقرر شده ستاد استانی مقابله با کرونا، بر اساس دستورالعمل جامع سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت تصمیم‌‌گیری کند.

وی از برگزاری برنامه‌های محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان خبر داد و گفت: برنامه‌های محرم امسال با محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نظر گیری شرایط کرونایی تدوین می‌شود./851/پ210/ب1

ارسال نظرات