۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۵۷۹۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

برگزاری مراسم عزاداری محرم در خراسان شمالی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

برگزاری مراسم عزاداری محرم در خراسان شمالی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
حجت‌الاسلام خادمی گفت: هیئات مذهبی خراسان شمالی آماده برگزاری مراسم روضه‌خوانی و عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست فعالان مذهبی که با موضوع برنامه‌ریزی مراسم عید غدیر و دهه اول محرم در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: از آثار مخرب ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، دور ماندن آحاد مردم جامعه از اماکن و مراسم مذهبی بود که اگر این موضوع امتداد می‌یافت، اعتقادات و تربیت دینی مردم خدشه‌دار می‌شد.

وی با بیان اینکه تربیت عملی لازمه انتقال آگاهی‌ها است، گفت: تربیت تنها به ایجاد و انتقال آگاهی‌ها مربوط نمی‌شود؛ بلکه تربیت عملی نیز لازم است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نقشی که مساجد و منابر تبلیغی در تعالی و تربیت جوانان دارد بر کسی پوشیده نیست و اگر ارتباط نسل آینده‌ساز جامعه دینی با این نهاد مقدس به‌نوعی قطع شود، می‌تواند اثرات مخربی در برداشته باشد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در ادوار گذشته مسلمانان برای اجرای عزاداری محرم مشقات فراوانی را متحمل می‌شدند و حتی در دوران پهلوی برای شرکت در مراسم مذهبی شلاق می‌خوردند؛ اما دست از اعتقادات دینی و مذهبی خود برنمی‌داشتند و این بدان معناست که هیئت و روضه‌خوانی تعطیل‌بردار نیست.

وی تأکید کرد: هیئات مذهبی استان خراسان شمالی آماده برگزاری مراسم روضه‌خوانی و عزاداری محرم هستند و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را سرلوحه کار خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: درواقع هیئات مذهبی خراسان شمالی آماده برگزاری مراسم روضه‌خوانی و عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باوجود بیماری کرونا، بهترین حالت برای برگزاری مراسم در ماه محرم استفاده از شبستان‌ها و فضاهای باز مساجد است و ما در حال رایزنی با دستگاه‌های مختلف هستیم تا هیئات مذهبی استان بتوانند از فضای باز ورزشگاه‌ها و مدارس برای برپایی عزاداری محرم استفاده کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات