۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۵۷۷۸۱
رییس تبلیغات اسلامی اسفراین:

جوانان هیأتی در مطالبه گری و حق‌طلبی پیش‌قدم باشند

جوانان هیأتی در مطالبه گری و حق‌طلبی پیش‌قدم باشند
حجت‌الاسلام پروین با اشاره به رسالت هیئات مذهبی، گفت: رسالت مهم جوانان هیأتی برافراشته نگه‌داشتن پرچم مطالبه‌گری و حق‌طلبی است و لازم است در این راستا پیش‌قدم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین، امروز در دیدار با جوانان هیئت حضرت ابوالفضل العباس (ع) محرم آباد با اشاره به این‌که هیئات مذهبی عامل مؤثر رشد و بالندگی فرهنگ جامعه هستند اظهار داشت: حضور پررنگ جوانان هیأتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، با همان روحیه حق‌طلبی، پرسشگری و دانش‌اندوزی می‌تواند آینده‌ای توأم با موفقیت را برای کشور رقم بزند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین خاطرنشان کرد: جوانان هیأتی با بهره‌گیری از مبانی اصیل اسلامی و با بینش، آگاهی، تحصیل علم و حضور در عرصه‌های فرهنگی می‌توانند سعادت، پیشرفت و تعالی جامعه خود را تضمین کنند.

وی تصریح کرد: استمرار برگزاری جلسات مذهبی و دورهم جمع شدن جوانان هیأتی باید به‌نوعی مطالبه گری و آرمان‌خواهی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان داخلی و خارجی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام پروین تأکید کرد: در حال حاضر به‌واسطه شیوع بیماری کرونا، جلسات مذهبی کم‌رنگ‌تر از گذشته در حال برگزاری است، اما می‌توان از فرصت بسیار خوب فضای مجازی برای مطالبه گری و انتقال مفاهیم دینی و قرآنی و ارائه سبک زندگی اسلامی استفاده کرد.

وی با بیان این‌که چراغ خیمه‌های عزاداری در شب‌های محرم روشن است، افزود: عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) در وجود محبین آن حضرت حرارتی خاموش نشدنی است و امسال هیئات مذهبی در ماه محرم با همان شور و شعور حسینی، البته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به نحو مطلوب اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام پروین خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلام و معارف اسلامی به ویژه مجالس شادی و عزای اهل‌بیت (ع) معراج عاطفه انسانی است و مداحان در آن نقش اساسی دارند و کار اصلی ایشان، همین جهت‌دهی و هدایت حب و بغض و غم و اندوه و سوگ و سرور مؤمنان است.

وی افزود: خلأ بزرگ و کمبود اصلی جوامع امروز بشری، علیرغم همه پیشرفت‌ها و رفاه و آسایش، کمبود شادی و غم نیست؛ بلکه فقدان عوامل و ظرف و ظرفیت‌های هدایت‌کننده و رشد دهنده، شادی‌ها و غم‌ها است.

حجت‌الاسلام پروین اضافه کرد: برای این خیلی هم تلاش کرده‌اند و می‌کنند اما راه به جایی نخواهند برد؛ زیرا این میدان، عرصه انحصاری مکتب اهل‌بیت (ع) و مزیت نسبی معنوی و الهی، شیعه و پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت است و دیگران را در آن راهی نیست.

گفتنی است، شهرستان اسفراین دارایی ۱۵۰ هیأت مذهبی و در ۶۰ کیلومتری مرکز استان خراسان شمالی واقع‌شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات