۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۴۹۰۳۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

۶۰ درصد موقوفات جدید خراسان شمالی منطبق با نیاز‌های روز ثبت شده است

۶۰ درصد موقوفات جدید خراسان شمالی منطبق با نیاز‌های روز ثبت شده است
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی با بیان اینکه هدایت موقوفات جدید به سمت نیاز‌های روز جامعه از اولویت‌های این نهاد است، از ثبت ۶۰ درصد موقوفات جدید منطبق با نیاز‌های روز خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه اظهار کرد: پارسال 44 وقف جدید در استان به ثبت رسید که 60 درصد این موقوفات بر اساس نیاز روز ثبت شد.

وی افزود: درواقع نیات 60 درصد از 44 موقوفه جدیدالثبت سال گذشته در استان تأمین دارو و درمان نیازمندان، تأمین لباس برای دانش آموزان بی‌بضاعت، کمک به فقرا و ایتام و افراد بی‌سرپرست و انجام امور عام‌المنفعه بود.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه ارزش این موقوفات، بیش از دو میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: فاروج با 13 مورد بیشترین وقف را داشت و در شیروان 12 مورد، اسفراین هفت وقف و بجنورد و مانه و سملقان هر کدام شش وقف ثبت شد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه از لحاظ تعداد درمجموع موقوفات سال گذشته کاهش داشته‌ایم ولی کیفیت موقوفات در بحث پاسخ به نیازهای روز جامعه نسبت به سال ۹۷ بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام آسوده تصریح کرد: از ابتدای امسال نیز دو وقف جدید در استان به ثبت رسید که یک مورد آن، یک زمین زراعی به ارزش 150 میلیون تومان در شهرستان فاروج بود و دیگری نیز در دست ثبت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی اکنون پنج هزار و 736 موقوفه و 11 هزار و 738 رقبه دارد، اظهار کرد: درمجموع حدود 60 درصد از کل موقوفات استان با نیت روضه سیدالشهدا (ع) و مجالس عزاداری ماه‌های محرم و صفر ثبت شده‌اند اما در سال‌های اخیر هدایت موقوفات به سمت نیازهای جدید نتیجه مطلوبی داشته است.

حجت‌الاسلام آسوده با تأکید بر ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، به خیرین و واقفان خیراندیش توصیه کرد که هنگام وقف کردن به نیازهای روز جامعه توجه داشته باشند تا اثرات مثبت این وقف شامل نیازمندی‌های جامعه شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات