۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۶۴۶۷۳۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

نخستین وقف خراسان شمالی در سال جدید با نیت امور قرآنی ثبت شد

نخستین وقف خراسان شمالی در سال جدید با نیت امور قرآنی ثبت شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، گفت: نخستین وقف سال جدید در استان با نیت امور قرآنی ثبت شد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از ثبت وقف یک قطعه زمین با نیت امور قرآنی در استان به‌عنوان نخستین وقف سال جدید خبر داد و اظهار کرد: یک قطعه زمین به مساحت ۷۰۰ مترمربع با نیت امور قرآنی در فاروج وقف شد.

وی افزود: این وقف در روستای سه گنبد توسط واقف خیراندیش آقای علی‌اکبر کیانی به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان در ابتدای سال ۹۹ به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام آسوده با تأکید بر ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، به خیرین و واقفان خیراندیش توصیه کرد که هنگام وقف کردن به نیازهای روز جامعه توجه داشته باشند تا اثرات مثبت این وقف شامل نیازمندی‌های جامعه شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های نهاد اوقاف و امور خیریه استان در راستای مقابله با ویروس کرونا، از فعالیت تولیدی ماسک و گان در بجنورد خبر داد و افزود: کارگاه تولید ماسک و گان ستاد نماز جمعه بجنورد با همکاری اداره اوقاف فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام آسوده همچنین از برگزاری جشن‌های مجازی اعیاد شعبانیه در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) خبر داد و اظهار کرد: جشن اعیاد شعبانیه در امامزاده سید عباس (ع) به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پرهیز از تجمعات حضوری، با شعار «در خانه می‌مانیم» مراسم جشن اعیاد شعبانیه به همت اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد از جوار آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) به‌صورت مجازی در تلویزیون اینترنتی اترک پلاس پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده ادامه داد: عاشقان اهل‌بیت (ع) با مراجعه به صفحه اینترنتی تلویزیون اترک پلاس می‌توانند جشن‌های سالروز میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و امام زین‌العابدین (ع) و همچنین نیمه شعبان را تماشا کنند و از سخنرانی روحانیون و مولودی‌خوانی ذاکران اهل‌بیت (ع) بهره‌مند شوند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات