۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۴۸۳۵۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

۲ میلیارد ریال از درآمد موقوفات خراسان شمالی صرف مقابله با کرونا شد

۲ میلیارد ریال از درآمد موقوفات خراسان شمالی صرف مقابله با کرونا شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از محل درآمد موقوفات استان، درآمد بقاع متبرکه و کمک‌های خیران ۲ میلیارد ریال صرف مقابله با کرونا شد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با بیان اینکه دو میلیارد ریال اعتبار، صرف پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شده است، افزود: دو میلیارد ریال اعتبار از سرفصل‌های درآمد موقوفات، درآمد بقاع متبرکه و کمک خیران، صرف پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تلاش کردیم در حوزه‌های مختلف به مردم خدمت کنیم، اظهار کرد: با توجه به نیاز استان به اقلام بهداشتی ازجمله ماسک و همچنین مواد غذایی برای افراد آسیب‌دیده از موضوع کرونا، در این دو بخش وارد عمل شدیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته دو میلیارد ریال اعتبار از سرفصل‌های درآمد موقوفات، درآمد بقاع متبرکه و کمک خیران، صرف پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شده است، افزود: تاکنون 500 بسته غذایی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در بین افراد نیازمند و خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا توزیع شده است.

وی توزیع بسته‌های بهداشتی به ارزش 400 میلیون ریال بین محرومان شهرستان‌های استان را به دیگر اقدامات اجرایی اوقاف و امور خیریه افزود و بیان کرد: 400 میلیون ریال هم در قالب نذر و قربانی گاو، شتر و گوسفند برای رفع این بیماری و سلامتی بیماران مبتلا به کرونا هزینه شده است.

حجت‌الاسلام آسوده، به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان، امامزاده جعفر (ع) سیاه دشت، امامزاده محمد (ع) آشخانه، امامزاده ابراهیم انصار (ع) مانه و امامزاده جعفر (ع) اسفراین اشاره کرد و افزود: تاکنون 57 هزار و 500 عدد ماسک بهداشتی تولید شده است.

وی با بیان اینکه تمام این فعالیت‌ها با محوریت مرکز خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی (اُفق) در امامزادگان صورت گرفته است، بیان کرد: در اجرای این برنامه‌ها خدام افتخاری امامزادگان همکاری داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین در خصوص موقوفه‌های امسال از وقف یک قطعه زمین به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال در فاروج خبر داد و گفت: واقف خیراندیش «علی‌اکبر کیانی» این زمین را وقف امور قرآنی در روستای سه گنبد فاروج کرده است.

گفتنی است، در حال حاضر پنج هزار و 736 موقوفه در خراسان شمالی به ثبت رسیده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات