۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۴۸۲۷۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ملت ایران در کرونا بلوغ اجتماعی و دینی خود را به منصه ظهور رساند

ملت ایران در کرونا بلوغ اجتماعی و دینی خود را به منصه ظهور رساند
امام‌جمعه بجنورد گفت: باید درزمینه مبارزه با کرونا نمره عالی به ملت خود بدهیم؛ زیرا در جریان این مبارزه بلوغ اجتماعی و فرهنگی و دینی خود را به منصه ظهور رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست قرارگاه استانی رزمایش «مواسات»، اجرای این رزمایش را در راستای لبیک‌گویی به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و کمک مؤمنانه در سراسر کشور عنوان کرد.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «فِی تَقَلُّبِ الاَحْوَالِ، عُلِم جَوَاهِرِ الرِّجَالِ» و تأکید می‌کند در دگرگونی حالات، گوهر مردان شناخته شده و در دگرگونی‌ها و تحولات جوهر انسان‌ها روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ابتلا و آزمون‌ها و عکس‌العمل‌ها در مقابل این ابتلائات جوهره انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد؛ زیرا اگرچه در حالت عادی خیلی نمی‌شود انسان‌ها را شناسایی کرد اما در فرازوفرودها و ابتلائات و امتحانات باطن انسان‌ها رو می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ما در طول این 40 سال درخشش‌های زیادی از خود نشان داده‌اند، افزود: ملت ما در همه دگرگونی‌ها و ابتلائات خود را به‌خوبی نشان داده است؛ ازجمله در اصل انقلاب لبیک گوی امام شد و با دست‌خالی رژیم ستم‌شاهی را ریشه‌کن کرد که این درخشش بزرگ در تاریخ ایران و اسلام بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مردم ایران در دفاع مقدس و دوران سخت آن بار دیگر خود را نشان دادند، دفاع جانانه ملت ما در دوران دفاع مقدس درخشش تاریخی بی‌نظیری بود که نشان داد این ملت برای دین و مملکت و ایمان و انقلاب خود مقاومت می‌کند.

وی اضافه کرد: ما در طول تاریخ انقلاب زمینه‌های ابتلا و امتحان زیادی داشتیم ازجمله در بیماری کرونا که ملت ما با استقامت و تاب‌آوری و تحمل و تبعیت از دستورات حاکمیتی در خانه ماندند، گوش‌به‌فرمان قانون کشور بودند و درخشش خوبی ازجمله در کمک و همدردی و همدلی با هم از خود نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در مدتی که گرفتار این ویروس بودیم همدلی و همراهی خوبی را از ملت ایران در همه صحنه‌ها دیدیم؛ به‌گونه‌ای که همه اقشار به نحوی کمک خود را به نیازمندان و مجاهدان سلامت نشان دادند.

وی افزود: در این مدت دیدیم کسی که می‌توانست کف خیابان را ضدعفونی کند به وسط میدان آمد، کسی با روشنگری‌های خود مردم را به صبر و مقاومت دعوت می‌کرد و فرد دیگر در خط مقدم مبارزه و درمان بیماری قرار داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: وقتی در کشورهای خارجی مسائلی مانند ماسک دزدی و فروشگاه‌های خالی را می‌بینیم و از سوی دیگر متانت ملت خود را هم می‌بینیم باید نمره عالی به این ملت داد؛ چراکه در جریان مبارزه با کرونا بلوغ اجتماعی و فرهنگی و دینی خود را به منصه ظهور رساندند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کرونا آمد و خانه‌نشین مان کرد. آرام آرام مجبور شدیم بیشتر به خانه‌ هایمان توجه کنیم. ایده هایی برای بهتر شدن خانه به سراغ مان آمد که قبلا بی توجه بودیم.
0
0