۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۹۸۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ائمه جمعه در میدان مبارزه با کرونا و در کنار مردم هستند

ائمه جمعه در میدان مبارزه با کرونا و در کنار مردم هستند
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: ائمه جمعه در میدان بوده و سرباز ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در ارتباط ویدئویی با رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور که با موضوع رزمایش «مواسات» آغاز شد، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: ائمه جمعه استان هم در میدان بوده و سرباز ولایت هستند.

وی افزود: همه ائمه جمعه استان در مقابل این ویروس منحوس کرونا مقاومت کرده و سنگرها را حفظ کردند، ارتباطاتشان را با مردم دارند و گوش‌به‌زنگ هستیم که از مقام ولایت هر دستوری که برسد ما تسلیم و مجری هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری نخستین نشست ائمه جمعه استان بعد از شیوع کرونا، اضافه کرد: این اولین نشست امامان جمعه خراسان شمالی بعد از ویروس کرونا است تا کم‌کم میدانی‌تر شده و حضور بیشتری در صحنه داشته باشیم تا برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده شویم.

وی خطاب به رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: بنده خطبه‌های نماز جمعه را هر هفته به‌صورت مجازی حدود نیم ساعت ایراد می‌کنم و در این خطبه‌ها به سبک خطبه‌های نماز جمعه مسائل روز و مناسبت‌ها را یادآوری می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بازدید ائمه جمعه از کارگاه‌های تولید مواد ضدعفونی‌کننده و موارد بهداشتی و نیز گروه‌های جهادی، افزود: فضای خراسان شمالی به فضل الهی آرام بوده و مشکل خاصی در راستای مقابله با کرونا نداریم.

وی اضافه کرد: فقط تنها نگرانی در مورد ماه مبارک رمضان است و انتظار است به‌گونه‌ای مدیریت شود که نمازهای جمعه و جماعت در ماه رمضان برقرار شود؛ زیرا جامعه و مردم اصرار دارند که ارتباط بین آن‌ها و ائمه جمعه و جماعات برقرار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید شرایط به‌گونه‌ای مهیا شود که نمازهای جمعه و جماعات برقرار شوند تا این وقفه فاصله بین مردم با دین، آئین و ارزش‌ها را بیشتر نکرده و دشمن هم سوءاستفاده نکند.

وی اظهار کرد: رعایت فاصله و تمهیدات بهداشتی جلسه اقدام شایسته‌ای است که اگر این مراعات‌ها تداوم داشته باشد امکان استمرار جلسات و نشست‌ها نیز وجود دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات