۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۴۷۹۹۹
نماینده منتخب بجنورد در مجلس یازدهم:

ستاد حمایت از آسیب دیدگان و متضرران اقتصادی کرونا تشکیل شود

ستاد حمایت از آسیب دیدگان و متضرران اقتصادی کرونا تشکیل شود
نماینده بجنورد در مجلس گفت: با توجه به تعطیلی واحدهای صنفی و تولیدی، باید مسؤولان استانی ستادهایی را برای حمایت از آسیب دیدگان و متضرران اقتصادی کرونا تشکیل دهند.

محمد وحیدی، نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت اقدامات متقابل دولت و مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا، هم‌زمان با آغاز طرح جدید فاصله‌گذاری هوشمند اظهار کرد: با توجه به تعطیلی گسترده واحدهای صنفی و مجموعه‌های تولیدی از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون، پیشنهاد می‌شود تا مسئولان استانی ستادهایی را برای حمایت از ضرردیدگان و متضرران اقتصادی کرونا تشکیل دهند.

وی با تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی به‌عنوان مهم‌ترین راه جلوگیری از شیوع و انتشار این ویروس گفت: ضدعفونی کردن‌ها و پاک‌سازی‌ها همچنان باید ادامه پیدا کند تا به‌طور بتوان این مشکل را کنترل کرد.

نماینده منتخب پنج شهرستان خراسان شمالی همچنین بر شناسایی اقشار آسیب‌دیده از وضعیت اخیر در سطح استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: نمایندگانی از اقشار مختلف همچون اصناف، بازرگانان، منتخبین مردمی، دستگاه‌های حمایتی و بانک‌ها تشکیل شود تا بر اساس واقعیات جامعه، تصمیم‌هایی درست برای کاهش این مشکلات و آسیب‌ها گرفته شود.

وی با تأکید بر لزوم جذب اعتبارات حداکثری از مجموع بودجه اختصاص داده‌شده به مقابله با کرونا در کشور تصریح کرد: سهم استان خراسان شمالی از بودجه‌های مقابله با کرونا مشخص شود و بر اساس سرانه‌های جمعیتی و بیماران استان، به‌سرعت تخصیص انجام شود.

وحیدی تأمین تجهیزات بیمارستانی استان را ازجمله دیگر اقدامات لازم در این ایام دانست و افزود: اعتبارات بلاعوض برای تجهیز و تکمیل بخش‌های مختلف مربوط به کرونا از تجهیزات بیمارستانی تا امکانات خدماتی در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر حرکت در مسیر جهش تولید استان گفت: جهش تولید در اقلام بهداشتی استان می‌تواند ایجاد شود و برخی خطوط ازکارافتاده در شهرک‌های صنعتی امکان فعال‌سازی مجدد را دارند.

نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی همچنین پیشگیری از گران شدن کالاها و اقلام اساسی را دیگر تدبیر لازم در وضعیت فعلی بازار عنوان کرد و ادامه داد: عوارض مختلف شهرداری، نظام‌مهندسی و مجموعه‌های دیگر به قیمت‌های سال گذشته بمانند و تعرفه‌های سال ۹۹ درزمانی دیگر اعمال شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از ایجاد رانت و فساد در کمک‌های مربوط به کرونا در استان، خواستار شفافیت صددرصدی این موضوع مبنی بر وضعیت اعطای تسهیلات، بیمه‌های بیکاری و وضعیت سایر اقشار در کمک‌های دولتی شد.

توجه مؤکد به دستگاه‌های خادمین سلامت در استان خواسته پایانی این نماینده منتخب مردم خراسان شمالی بود تا معوقات، اضافه‌کارها و همچنین حقوق و دستمزد این قشر به‌فوریت پرداخت شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات