۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۴۷۹۸۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

بازگشایی نمازهای جمعه منوط به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا است

بازگشایی نمازهای جمعه منوط به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا است
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نمازهای جمعه پس از تصویب سند بهداشتی با وزارت بهداشت و بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به تدریج در کشور بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، امروز در ارتباط ویدئویی با پنجاه و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی، با اشاره به تعطیل بودن نمازهای جمعه و جماعات با هدف پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با همفکری یکدیگر در شرایط فعلی تصمیم‌گیری شایسته داشته باشیم.

وی با اشاره به زمان برپایی دوباره نمازهای جمعه و جماعات، افزود: ما درصددیم در گفتگو با ستاد ملی در زمان مناسب نسبت به بازگشایی نمازهای جمعه اقدام کنیم و در این زمینه گفتگوهایی هم انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری ادامه داد: در این گفتگوها قرار بر این است که در مورد سند بهداشتی برپایی نمازهای جمعه و جماعات به شکل مناسب و متوازنی با وزارت بهداشت به توافق برسیم و پس از آن که وزارت بهداشت اعلام کند کدام یک از شهرها و شهرستان‌ها آماده برگزاری نماز جمعه هستند و این موضوع از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما اعلام می‌شود، ما مستند به اعلام آن‌ها نسبت به بازگشایی نمازهای جمعه و جماعات اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس در اولین فرصت ممکن نمازهای جمعه به‌تدریج بازگشایی می‌شود و همچنین مساجد برای برگزاری نمازهای جماعت هم پس از توافق با وزارت بهداشت بازگشایی شده و اقامه نماز دوباره در این اماکن مقدس برقرار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در این راستا انتظار می‌رود ائمه جمعه مقدماتی را که برای بازگشایی مصلاها و مساجد جامع و جماعات لازم است را فراهم کنند.

وی آماده‌سازی تجهیزات و تمهیدات بهداشتی لازم، ارائه آموزش‌های موردنیاز برای فاصله‌گذاری بین نمازگزاران، استفاده از مهر سنگی، به همراه داشتن جانمازهای شخصی، آماده‌سازی کفشداری‌ها و ... را ازجمله اقدامات مقدماتی برای بازگشایی دوباره مساجد و مصلاها برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری اظهار کرد: باید در ورود نمازگزاران به مصلاها کنترل ویژه‌ای صورت گیرد که اشخاص مبتلا نباشند و اشخاص دارای ریسک حضور پیدا نکنند، همچنین باید وسایل ضدعفونی در محل حاضر باشد و اماکن ضدعفونی شوند. این‌ها مقدماتی است که باید آماده کنیم.

وی ادامه داد: در مورد مصلاها و مساجد برنامه‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شود که بتوانیم با اعلام بازگشایی، این کار را به‌صورت مطمئن و دلپذیر انجام دهیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات