۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۴۷۹۷۸
به همت طلاب و روحانیان جهادی؛

۴۰۰ بسته غذایی و بهداشتی در بین محرومان خراسان شمالی توزیع شد

۴۰۰ بسته غذایی و بهداشتی در بین محرومان خراسان شمالی توزیع شد
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همزمان با نیمه شعبان و به همت طلاب و روحانیان جهادی حوزه علمیه استان، ۴۰۰ بسته غذایی و بهداشتی در بین محرومان توزیع شد.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به تشریح اقدامات و فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان برای مقابله با کرونا پرداخت و اظهار کرد: طلاب و حوزویان خراسان شمالی در قالب قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) خدمات و فعالیت‌های متعددی را در این زمینه انجام داده و می‌دهند.

وی فرهنگ‌سازی و تبلیغ رعایت نکات بهداشتی، حضور گروه جهادی روحانیان در پایانه مسافربری و گرفتن تست تب از مسافران، حضور گروه جهادی حوزه علمیه در ورودی‌های شهرهای استان و تب سنجی مسافران و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و اماکن عمومی را ازجمله خدمات طلاب جهادی در این ایام عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در روزهای اخیر طلاب و گروه‌های جهادی قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه استان در مدارس علمیه برادر و خواهر، نسبت به تهیه و توزیع بیش از ۴۰۰ بسته اقلام فرهنگی، غذایی و بهداشتی در محلات گوناگون مرکز استان و شهرستان‌ها اقدام کردند.

وی ادامه داد: ذبح هفت رأس گوسفند و توزیع غذای متبرک نیمه شعبان ویژه بیماران و پرستاران بخش کرونا در بجنورد و شیروان و هماهنگی در توزیع نان رایگان در ۱۵۰ واحد نانوایی در روز عید ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) از دیگر فعالیت‌های طلاب و روحانیان جهادی مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان و ولادت امام عصر (عج) طلاب و روحانیان استان با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در فضای حقیقی و مجازی محلات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خدمت فرهنگی و اجتماعی شایانی را ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام تعدادی از روحانیون هجرت کمک‌های مردمی را از روستاها جمع‌آوری کرده و در قالب بسته غذایی بین نیازمندان روستا توزیع کردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: افزون بر این با عنایت خدای تبارک‌وتعالی و به همت طلاب و روحانیان فعال در قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه خراسان شمالی و همراهی و مساعدت خیرین و نیک اندیشان، بیش از ۲۰۰ بسته مواد غذایی بین طلاب متأهل حین تحصیل حوزه علمیه استان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین کتابی با عنوان «واکثروا ...» به همراه مسابقه کتاب‌خوانی به طلاب و روحانیان اهدا شد و در پایان به سه نفر از جوایزی از قبیل اهدای کمک‌هزینه سفر اربعین تعلق گرفت./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات