۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۴۸۰۰۰
امام جمعه بجنورد:

ویروس کرونا سبب تقویت روحیه تضرع و تسلیم در جهان شده است

ویروس کرونا سبب تقویت روحیه تضرع و تسلیم در جهان شده است
امام‌جمعه بجنورد گفت: وقتی امروز می‌بینیم ابرقدرت‌هایی که ادعای علم و قدرت دارند در مقابل این ویروس زانو زده‌اند معلوم می‌شود قدرت برتری در عالم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در پنجاه و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه استان که با رعایت فاصله‌گذاری مناسب و مسائل بهداشتی در بجنورد برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در مورد ویروس کرونا تحت عنوان «وبای مدرن»، اظهار کرد: بنا به این فرموده مقام معظم رهبری خداوند در هر مقطعی از تاریخ تلنگرهایی به بشریت می‌زند تا به آن‌ها بگوید هر چه هست دست خداست؛ «بیدک لا بید غیرک زیادتی و نقصی و ...».

وی افزود: خداوند در آیه 42 سوره انعام می‌فرماید: «فَأَخَذْنَاهُمْ بِالْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یتَضَرَّعُونَ» و تأکید می‌کند آن اقوام چون از دستورات خداوند اطاعت نکردند به بلاها و مصیبت‌ها گرفتارشان ساختیم، شاید به درگاه خدا گریه و زاری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: گاهی خداوند ابتلائاتی پیش می‌آورد تا روحیه تضرع و تسلیم را در بین ما به وجود آورد و وقتی امروز می‌بینیم ابرقدرت‌هایی که ادعای علم و قدرت دارند در مقابل این ویروس زانو زده‌اند معلوم می‌شود قدرت برتری در عالم وجود دارد.

وی افزود: همچنین روایتی از امام موسی بن جعفر (ع) به ما می‌گوید هر وقت مردم گناه جدید بکنند گرفتاری‌های جدید هم پیدا می‌شود، اکنون گناهان و فسادها جهانی شده و فضای مجازی همه گناهان را به همه عالم منتقل می‌کند و بلا هم متناسب با رفتار و عملکرد بشریت به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همچنین خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَعَسَیٰ أَنْ تَکرَهُوا شَیئًا وَهُوَ خَیرٌ لَکمْ ۖ»؛ یعنی چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیرِ شما در آن است.

وی افزود: اکنون ما به واسطه ویروس کرونا به سختی و گرفتاری افتاده‌ایم؛ اما در باطن این نکات و تلنگرهایی هست که خیری پشت آن نهفته است، به عنوان مثال همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در بحث بهداشت و درمان خیلی پیشرفت کرده‌ایم اما این ویروس نشان داد که باید خود را قوی‌تر و قدرتمندتر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پیشگیری یکی از درس‌هایی است که می‌توان از این حادثه آموخت، خاطرنشان کرد: گاهی ابتلاء رشد و تلنگر به همراه دارد، غفلت‌های ما را از بین می‌برد و به ما یادآور می‌شود که غافل زیست نکنیم و از رحمت الهی دور نشویم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات