۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۲۱۱۴۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

امروز بیش از هر زمانی نیازمند اهتمام به حوزه علمیه و سنگر معنویت هستیم

امروز بیش از هر زمانی نیازمند اهتمام به حوزه علمیه و سنگر معنویت هستیم
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز با توجه به هجمه‌های شدید دشمنان و بدخواهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند اهتمام به حوزه علمیه و سنگر معنویت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و حوزویان مدرسه علمیه خواهران شهرستان گرمه، اظهار کرد: امسال آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه با ماه محرم هم‌زمان‌شده و امیدواریم با توجه به این مسئله، سال تحصیلی جدید با یاد و سیره سیدالشهدا (ع) همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه خواهران گرمه فعالیت‌ترین و درخشان‌ترین مدرسه علمیه خواهران استان خراسان شمالی است افزود: متأسفانه این مدرسه باوجود استعداد و درخشش‌های علمی که داشته اما محروم‌ترین مدرسه علمیه استان نیز محسوب می‌شود و ازنظر تجهیزات، ساختمان و بنا و اختصاص موقوفات، کم‌بهره‌ترین مدرسه علمیه استان است.

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان این‌که مدرسه علمیه خواهران گرمه ازنظر فرهنگی به سبب داشتن طلاب سرزنده و بانشاط فعالیت‌های فرهنگی قوی و زیادی دارد گفت: در سال گذشته این مدرسه ازنظر آموزشی در بین 48 مدرسه علمیه خواهران موجود در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، رتبه نخست را کسب کرد.

وی افزود: کسب این مقام نشان از ظرفیت بالای استعداد در این مدرسه علمیه دارد و باید در خصوص عدم وجود زیرساخت‌های فیزیکی و امکانات آموزشی در این مدرسه علمیه ابراز تأسف کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به آیه 35 سوره مبارکه مائده گفت: بر اساس آیه 35 سوره مائده ما همواره در تمام طول زندگی نیاز به توسل به پروردگار را داریم و در حال حاضر بیش از هر زمانی ما به تمسک جستن به سنگر معنویت محتاجیم. سنگری که دشمنان اسلام و جبهه مقاومت از آن بی‌بهره هستند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: امروز باوجود تبلیغات کاذب دشمنان اسلام و هجمه‌های فراوانی که به اسلام و مسلمین وارد می‌شود باید بیش‌ازپیش و با توسل به خداوند در سنگر معنویت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از دو اهرم توکل و توسل به خدا باید به مجاهدت پرداخت تصریح کرد: در این برهه از زمان که هجمه‌های فراوانی به مسائل دینی و اعتقادی از سوی دشمنان اسلام به مسلمین و اسلام وارد می‌شود، توسل به خداوند از سست شدن پایه‌های اعتقادی جلوگیری می‌کند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات