۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۲۰۷۲۱
امام جمعه موقت بجنورد:

تحصیل عمیق و تهذیب مداوم رویکرد طلاب جدیدالورود باشد

تحصیل عمیق و تهذیب مداوم رویکرد طلاب جدیدالورود باشد
امام جمعه موقت بجنورد گفت: طلاب جدیدالورود حوزه علمیه تلاش کنند از همین ابتدا تحصیل عمیق و تهذیب و تزکیه مداوم را جزء سبک زندگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهر آشخانه، به تبیین رسالت و مسؤولیت‌های طلاب و مبلغات خواهر در جامعه اسلامی پرداخت.

وی اظهار کرد: خداوند با آفریدن انسان، نهایت تکامل آفرینش را بروز داد و به آدمی قدرت تعقل و بیان را هدیه داد، قدرتی که انسان را از دیگر موجودات هستی متمایز می‌کند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: قدرت بیان، نعمتی است که خداوند فقط به انسان داده است و دیگر موجودات از آن بی‌بهره هستند اما باید در نظر گرفت که برای مدیریت و استفاده درست از این نعمت الهی خداوند به انسان قدرت تفکر و تعقل را نیز هدیه داده است تا از ضایع شدن و بی‌خاصیت شدن قدرت بیان جلوگیری شود.

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: اگر انسان از قدرت تفکر و تعقل بی‌بهره می‌بود همانند دیگر حیوانات تنها بخشی از احساسات خود را با اصواتی نامفهوم، بی‌معنا و بی‌ارزش می‌توانست بروز دهد.

وی با بیان اینکه پیشرفت و تعالی انسان‌ها در بهره‌گیری درست و به‌جا از دو نعمت تعقل و بیان است خاطرنشان کرد: اگر انسان از دو قدرت تفکر و بیان خود به‌درستی استفاده کند علاوه بر پیشرفت و تعالی خود می‌تواند جامعه را نیز به تحول و پیشرفت برساند و چه‌بسا اندیشمندان و علمایی که با بهره‌گیری از این نکته تا سالیانی متمادی در میان عالم بشریت به نیکی از آن‌ها یاد می‌شود.

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور روحانیت با بیان اینکه رسیدن به درجه عالمی صرفاً با حضور در کلاس‌های درس و بدون بهره‌گیری از قدرت تعقل و تلاش برای فراگیری علوم میسر نمی‌شود تصریح کرد: انسان باید به‌منظور فراگیری مباحث علمی که در کلاس‌های درس به او آموزش داده می‌شود با تفکری عمیق تلاش کند و آنچه را که می‌آموزد با بیانی شیوا و نافذ به دیگران منتقل کند تا مردم او را به‌عنوان فردی عالم بشناسند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بارها از اهمیت و جایگاه علم و دانش سخن به میان آورده و به افرادی که از دو نعمت عقل و بیان خود به‌خوبی و درستی استفاده می‌کنند وعده رسیدن به جایگاهی مطلوب در هر دو دنیا را داده است.

حجت‌الاسلام نوری افزود: در آیه‌ای دیگر از قرآن کریم خداوند با استفهام انکاری می‌پرسد آیا کسانی که می‌فهمند با کسانی که نمی‌فهمند برابرند؟ و این سؤال نوعی تعجب در مفهوم خود دارد و مضمون آن تعجب‌برانگیز بودن برابر دانستن افراد دانا با نادان است.

وی اضافه کرد: خداوند در آیه‌ای دیگر از قرآن مجید علما را هم‌ردیف ملائکه در روز قیامت می‌داند و می‌فرماید در روز قیامت علما در کنار ملائکه شهادت می‌دهند و در آیه‌ای دیگر نیز علما را از یاران و اصحاب پیامبران می‌داند.

مشاور استاندارد خراسان شمالی در امور روحانیت گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید در سال تحصیلی جدید با تلاش، عمل، اخلاص و تزکیه‌ای بیش‌ازپیش به سراغ فراگیری علم و دانش حوزوی بروند.

امام جمعه موقت بجنورد با تأکید بر اینکه طلاب تلاش، اخلاص، عمل و تزکیه در تحصیل را مدنظر قرار دهند، گفت: طلاب جدیدالورود حوزه علمیه تلاش کنند از همین ابتدا تحصیل عمیق و تهذیب و تزکیه مداوم را جزء سبک زندگی خود قرار دهند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات